کد خبر: ۸۷۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 10 July 2020

 

 

جواد معیتی روز پنجشنبه در بازدید از این محل اظهار کرد: هم اکنون طرح ساماندهی محل دفن زباله این شهرستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیوار کشی اطراف و زیرسازی آن انجام شده است.

وی بیان کرد: با اعتبار اختصاصی حوضچه هایی برای جمع آوری شیرابه های زباله تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد تا از سرازیر شدن شیرابه به دریا و اراضی اطراف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: محل دفن زباله در شهرستان آستارا ۱۵ هکتار وسعت دارد و زباله های تولیدی شهرهای آستارا،  لوندویل و تمامی روستاها این شهرستان به این محل انتقال داده می شود.

شهردار آستارا گفت: پاییز و زمستان به دلیل بارش باران، شیرابه زباله ها افزایش می یابد اما با جداسازی زباله های تر و تبدیل آن به کمپوست می توان از میزان شیرابه کاست و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود.

وی اظهار کرد: آستارا به دلیل اجرای خوب طرح تفکیک زباله از مبدا جزو شهرهای موفق گیلان است اما حجم زباله های ورودی از بخش لوندویل و روستاها به محل دفن زباله بسیار زیاد است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود که امیدواریم این موضوع سامان مناسبی یابد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن استکه در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار