کد خبر: ۸۷۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 09 July 2020

استاندار گیلان :جهش تولید با تکیه بر مشارکت مردم محور فعالیت مدیران باشد

تابناک/استاندار گیلان تاکید کرد: باید با هم‌افزایی بیشتر در راستای تحقق شعار امسال، برنامه‌های دولت تدبیر و امید را برای توسعه همه جانبه استان در سایه خرد جمعی و مشارکت مردم در فضای تعاملی به مرحله اجرا بگذاریم.

ارسلان زارع روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه باید از فرصت خدمتگزاری با استفاده از خردجمعی و مشارکت مردم در فضای تعاملی استفاده شود، اظهار کرد: خدمت با نیت صادقانه، انگیزه وافر، تلاش مجدانه و در فضایی تعاملی همراه با وفاق، همدلی و مشارکت آحاد مردم به طور قطع با موفقیت همراه است.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال افزود: در اجرای طرح ها و پروژه ها نباید تنها به دنبال اعتبارات دولتی بود و باید محور فعالیت مدیران توسعه اشتغال، تقویت صادرات و تحول اقتصادی باشد.

استاندار گیلان با تاکید براینکه حفظ و افزایش اعتماد عمومی و بهره‌گیری از امکانات در جهت ارائه خدمت به مردم از مهمترین وظایف مسئولان به شمار می رود، تصریح کرد: بندرانزلی همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد و باید با هدفگذاری کوتاه مدت و میان مدت، تمامی فعالیت ها و خدمات در این شهرستان بر محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی قرار گیرد.

زارع ورود قطار به بندرکاسپین در دولت دوازدهم را فرصتی برای توسعه بیشتر این شهرستان و کشور دانست و ادامه داد:رونق واحدهای شهرک صنعتی در کنار تکمیل خط ریلی  می‌تواند موجبات گسترش صادرات، ارزش افزوده برای محصولات تجاری، ایجاد مشاغل جدید و توسعه فضای کسب و کار را تحقق  بخشد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: بهره گیری از توانمندی های داخلی بویژه درون استانی در جهت توسعه فضای کسب وکار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید یکی از موارد مورد تأکید همیشگی استانداری گیلان است و شهرستانی همچون بندر انزلی با برخورداری از ظرفیت های فراوان نباید نیروی جوان بیکار داشته باشد.

زارع با بیان اینکه در اجرای طرح ها و پروژه ها نباید تنها منتظر اعتبارات دولتی بود، تاکید کرد: توسعه تنها به بودجه و اعتبارات دولتی خلاصه نمی‌شود و باید با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی نتایج بهتری به دست آورد.

وی ایجاد اختلال در بحث آرامش جامعه و امنیت سرمایه گذاری را منجر به خسارت های بزرگ دانست و اظهار کرد: باید تلاش شود با وحدت، همدلی و انسجام ضمن ایجاد امید و نشاط در میان مردم، شاهد پویایی سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در جامعه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی موقعیتی متمایز و قابل توجه برای انزلی و گیلان رقم زده است، گفت: باید از ظرفیت ها و فرصت های موجود در منطقه آزاد برای اشتغالزایی  بهره گرفت و در این راه نباید از ظرفیت مردم و خرد جمعی برای پیشرفت غافل شد.

وی شتاب در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی را بسیار حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: در جلسات مختلف اقتصادی همواره تاکید  شده که اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت مدیران باشد.

استاندار گیلان یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت مردم، حفظ کرامت آنان و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین و همکاری مسئولان در پیشبرد و تحقق هرچه بهتر و بیشتر شعار امسال تلاش شود.

زارع با تاکید بر ایجاد و حفظ همگرایی، همراهی و یکپارچگی بین مسئولان شهرستان، اقشار مختلف مردم، فعالان سیاسی، مدنی و اقتصادی،   اصناف، گروه ها، بازاریان، تجار و قشرهای تاثیرگذار از جمله شوراهای اسلامی به عنوان یکی از مهمترین وظایف فرماندار جدید انزلی گفت: باید امسال با همدلی و همت مردم و مسئولان، گام‌های اساسی‌تری در جهت جهش و رونق تولید، اشتغال و بهبود وضعیت کسب و کار مردم برداشته ‌شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم انزلی هم در این جلسه باقدردانی از تلاش های شورای اداری و تامین انزلی در عرصه های مختلف بویژه در مقابله با کرونا افزود: کنترل کرونا در اختیار خود مردم است و از مردم تقاضا داریم با کمک و همراهی در کنار کادر درمان ، یاور ما بوده تا شرایط موجود را مدیریت کنیم.

احمد دنیامالی با اشاره به تلاش همه نمایندگان گیلان و مسئولان استان برای فعالسازی کریدور شمال جنوب برای توسعه همه جانبه اقتصادی اوراسیا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود 14 میلیون تنی صادرات به کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا شایسته نیست که میزان صادرات ما یک میلیون تن باشد.

 وی تصریح کرد :  باید با راه اندازی و تکمیل حمل و نقل ترکیبی و خط آهن محور رشت به انزلی و استارا بتوانیم ظرفیت درآمد زایی موجود را به چند برابر افزایش دهیم.

دنیا مالی با اشاره به افزایش غیرکارشناسی حریم تالاب بین المللی انزلی گفت: افزایش حریم تالاب به صورت غیر کارشناسی به این شهر تحمیل و موجب شده دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرانزلی در حریم تالاب قرار گیرد.

وی به تنش آبی در مزارع و شالیزارهای بندرانزلی اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان انزلی جزو معدود شهرستان هایی است که نسبت جمعیت روستایی به شهری آن بیشتر است و به دلیل وجود اراضی کم به جهت توسعه طولی و خطی در بخش شهرسازی دچار محدودیت است و سرویس دهی به اینگونه شهرها در حوزه شهرسازی و عمرانی دشوار است.

وی اضافه کرد: با وجود بیش از هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل شالیزار و باغات در پایین دست، کشاورزان ناچارند در زمان نشای برنج اراضی را از آب خالی کرده و در ابتدای فصل تابستان هرساله شهرستان دچار تنش ابی می شود.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های اسماعیل حیدری آزاد فرماندار سابق بندرانزلی، سید اسماعیل میرغضنفری به عنوان فرماندار جدید شهرستان بندرانزلی معرفی شد، میرغضنفری پیش از این فرماندار شهرستان لاهیجان بود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار