کد خبر: ۸۷۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 09 July 2020

 رهاسازی پرنده دلیجه و رفع تصرف ۶ هکتار اراضی ملی در آستارا

تابناک/ یک قطعه پرنده دلیجه مصدوم پس از مداوا در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش آستارا، به آغوش طبیعت بازگردانده‌ شد و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی ۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان را آزادسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز پنجشنبه در حاشیه رهاسازی این پرنده در پناهگاه حیات وحش این شهرستان اظهار کرد: این پرنده هفته قبل توسط یکی از دوستداران محیط زیست در حوالی ایست بازرسی قلعه کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بعد از یک هفته مداوا امروز آزاد شد.

مصطفی فلاح از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه نادر از پرندگان مصدوم و زمین گیر، موضوع را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.

وی افزود: مرکز درمانی پناهگاه حیات وحش در بخش لوندویل آستارا با یک دامپزشک و دو همیار تجربی فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو،  شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن مداوا شده و می شوند.

دلیجه در زیستگاه های مختلفی به سر می برد و با پرهای قهوه ای و خال های تیره از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان به شمار می رود.

نسرین غزنوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: ۱۲ نفر اراضی ملی مجاور تالاب استیل این شهرستان به وسعت ۶ هکتار را تصرف کرده بودند و امروز با پیگیری حقوقی به آزادی زمین و دستگیری و معرفی متخلفان به دادگاه اقدام شد.

شهرستان مرزی آستارا با ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به خاطر داشتن تالاب ها و مناطق جنگلی و جلگه ای از تنوع حیات وحش برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار