کد خبر: ۸۷۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 09 July 2020


حاج محمدی دوشنبه آینده به طرح سوال اعضای شورای این شهر پاسخ می دهد.

 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رییس شورای شهر رشت در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورا که عصر امروز ( چهارشنبه، ۱۸ تیر) برگزار شد، از فرصت خواهی ۱۰ روزه شهردار برای پاسخگویی به طرح سوال اعضا خبر داد.
 
 
اسماعیل حاجی پور اظهار کرد: با توجه به طرح سوال اعضا از شهردار که با محوریت پروژه گیل لند به امضا رسیده، شهردار تا دوشنبه هفته آینده خواستار فرصت برای پاسخگویی شده است.
 
 
وی افزود: طبق قانون، شورا به شهردار ۱۰ روز فرصت می دهد که توضیحات خود را به اعضا ارائه دهد و در صورت عدم اقناع، تصمیم گیری درباره ادامه مدیریت شهردار بر مجموعه شهرداری رشت اتخاذ می شود.

 

هفته گذشته «امیرحسین علوی» از اعضای شورای رشت درباره نکات مبهم متعددی پیرامون پروژه تفریحی، اقامتی گیل لند طرح سوال از شهردار را اعلام کرد. بدین ترتیب با پایان ۱۰ روز فرصت موردنظر، دوشنبه آینده (۲۳ تیر) ناصر حاج محمدی برای ارائه پاسخ های خود در صحن شورا حاضر می شود و در صورتی که دو سوم اعضا از توضیحات وی قانع نشدند، ادامه فعالیت وی به عنوان شهردار به رای مجدد اعضا وابسته خواهد بود.
 
 
در ادامه جلسه امروز، رییس شورا نسبت به وقوع مجدد بحران کرونا در رشت هشدار داد.
 
 
حاجی پور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی همه شهروندان اظهار کرد: متاسفانه بعد از ۲۵ روز، مجددا یک فوتی در شهر رشت بر اثر ابتلا به کرونا داشته ایم‌و این نشان می دهد که احتمال بازگشت اتفاقات ناگوار اسفند ماه سال گذشته پررنگ شده است.
 
 
وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه گروه های سنی واجب است زیرا دیگر هیچ شهروندی در هر سنی از آسیب این ویروس ناشناخته در امان نیست.
 
 
عضو دیگر شورای شهر رشت هم در این جلسه با تاکید بر ماسک زدن، خواهان مراقبت شهروندان از خود در مقابل این ویروس شد.
 
 
«فاطمه شیرزاد »همچنین با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: آرامش زنان در پناه حفظ حجاب اسلامی است.
 
 
وی با بیان اینکه مردان هم باید حجاب اسلامی را در جامعه رعایت کنند به فروشگاه های عرضه محصولات و کالاهای حوزه حجاب و عفاف اشاره و بیان کرد: تعداد این فروشگاه ها در سطح رشت می تواند بیشتر شود.
 
 
در این جلسه، دو فوریت لایحه جایزه تشویقی سال ۹۹، اصلاح برخی موارد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۹۹ و همسان سازی ۲۵ بلوک ارزش قیمت منطقه ای سال ۹۹ با سایر بلوک ها نسبت به سال ۹۸، رای نیاورد تا به صورت عادی در کمیسیون های تخصصی شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
 
اما اعضای شورا با دو فوریت لایحه تشریفات قانونی برگزاری فراخوان عمومی برای بازگشایی مسیر G ۵ ( از جاده لاهیجان تا جاده پیربازار) به طول ۱۰ کیلومتر موافقت کردند و سپس اعضا مجوز اجرای فراخوان برای این پروژه را با حداکثریت رای، به شهرداری دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار