پس از قرائت گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس برای تأیید و رد اعتبارنامه تاجگردون اقدام به رأی گیری کردند. وکلای ملت نهایتا با 102 رای موافق، 128 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 251 رای ماخوذه با گزارش کمیسیون تحقیق که اعتبارنامه وی را تایید کرده بود مخالفت کردند...
کد خبر: ۸۷۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 08 July 2020
 

                                                   اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» رد شد/ رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه از نمایندگی مجلس یازدهم بازماند/ تعیین تکلیف برای جانشین تاجگردون در انتخابات میان‌دوره‌ای

 

تابناک گیلان/ وکلای ملت با 102 رای موافق، 128 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 251 رای ماخوذه با گزارش کمیسیون تحقیق که اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» را تایید کرده بود، مخالفت کردند. بدین ترتیب برای تعیین نماینده جدید گچساران و باشت در سال 1400 انتخابات میان دوره ای برگزار خواهد شد.

 

به گزارش «تابناک»، بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در دستور جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت که نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف و ۲۱ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ رای ماخوذه به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید.

براساس آیین نامه داخلی مجلس مراتب رد اعتبارنامه باید از سوی هیات رییسه مجلس به وزارت کشور اعلام شود.

پیش از این اعتبار نامه رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در شعبه تائید و پس از آن کمیسیون نیز تحقیق اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده بود

پیش از اعلام نتیجه رای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، وی جلسه علنی مجلس را ترک کرد. لازم به یادآوری است که پیش از این اعتبار نامه رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در شعبه تائید و پس از آن کمیسیون نیز تحقیق اعتبارنامه تاجگردون را تایید کرده بود.

قانون آیین نامه داخلی مجلس در این باره می‌گوید:

«ماده ۳۲- چنانچه کمیسیون تحقیق، اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه را رسیدگی کند و نظر به تأیید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و در صورتی که نظر کمیسیون مبنی بر رد اعتبارنامه باشد گزارش آن حداکثر به مدت پانزده دقیقه در مجلس مطرح و ادله رد اعتبارنامه ارائه می‌شود. نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش توسط کمیسیون رد شده است حداکثر به مدت سی دقیقه فرصت دارد تا از خود دفاع کند، ضمن اینکه می‌تواند بخشی از وقت خود را حداکثر به دو نفر از نمایندگان واگذار کند، سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود، چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.»

مجلس صبح امروز موضوع اعتبارنامه تاجگردون را در جلسه غیرعلنی بررسی کرد.

مجلس صبح امروز موضوع اعتبارنامه تاجگردون را در جلسه غیرعلنی بررسی کرد و پس از رأی گیری که به صورت مخفی انجام شد به ادامه حضور تاجگردون در مجلس رأی منفی داد

در گزارش کمیسیون تحقیق آمده است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و تهیت
در اجرای ماده ۳۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه جناب آقای غلامرضا تاجگردون که از صحن جلسه علنی جهت رسیدگی به کمسیون تحقیق ارجاع گردید بود، در دستورکار رسیدگی این کمیسیون قرار گرفت و طی جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف ذیربط موارد ارائه شده از سوی معترضین مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ مواد نامه‌های شماره ۹۹.۲۰۰.۱۷۷۱۹ مورخ ۱۷ خرداد ۹۹ و ۹۹.۲۰۰.۱۸۲۵۲ مورخ ۳۰ اردیبهشت ۹۹ شورای نگهبان مبنی بر رسیدگی به موارد مطروحه در این شورا نهایتاً اعتبارنامه ایشان در جلسه مورخ ۹۹/۴/۳ کمیسیون با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پس از قرائت گزارش کمیسیون تحقیق در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس برای تأیید و رد اعتبارنامه تاجگردون اقدام به رأی گیری کردند. وکلای ملت نهایتا با 102 رای موافق، 128 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 251 رای ماخوذه با گزارش کمیسیون تحقیق که اعتبارنامه وی را تایید کرده بود مخالفت کردند.

رای گیری برای گزارش کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی، به صورت مخفی انجام شد.

گفتنی است؛ پیش از اعلام نتیجه رای اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردو»، وی جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار