کد خبر: ۸۷۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 07 July 2020

دانشگاه‌های روسیه ۹۰ دانشجو ایرانی را برای سال ۲۰۲۰ پذیرش می‌کنند

تابناک/وزیر علوم و آموزش عالی روسیه گفت: پذیرش ۹۰ دانشجو ایرانی برای سال ۲۰۲۰ در دانشگاه‌های روسیه در نظر گرفته شده است و در روابط بین دانشگاه های دو کشور بیشتر دانشجویان از ایران در دانشگاه علوم پزشکی مسکو و علوم پزشکی سن پترزبورگ تقاضای پذیرش دارند.  

والری فالکوف ظهر سه شنبه در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه اظهار داشت: همکاری ما و ایران بسیار موثر است و این ارتباط به خصوص در زمینه تبادلات علمی در سال های گذشته با اعتماد کامل پیش رفته است. 

فالکوف گفت:‌ همکاری دانشگاهی ما با ایران در زمینه آموزش در سال ۱۹۶۰ آغاز شد. ما به تعدادی از داوطلبان ایرانی پذیرش به بهترین دانشگاه های روسیه را اعطا می کنیم.  

وی ادامه داد: پذیرش ۹۰ دانشجو ایرانی برای سال ۲۰۲۰ در دانشگاه های روسیه در نظر گرفته شده است و در روابط بین دانشگاه های دو کشور بیشتر دانشجویان از ایران در دانشگاه علوم پزشکی مسکو و علوم پزشکی سن پترزبورگ تقاضای پذیرش دارند.    

وزیر علوم روسیه عنوان کرد: نقشه راهی برای افزایش پذیرش دانشجویان در دانشگاه های دو کشور در نظر گرفته شده است. همچنین از رییس دو دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو که این روابط را به خوبی پیش می برند تشکر می کنم و امیدوارم تعاملات افزایش پید کند. 

تدریس زبان روسی و فارسی در دانشگاه های دو کشور

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در ادامه این نشست مجازی اظهار داشت: ما اهمیت خاصی برای همکاری های علمی قائل هستیم و به گونه ای شراکت راهبردی زمینه تبادلات علمی داریم که طرف روسی و ایرانی برای تعمیم این روابط فعالیت می کنند. 

سفیر روسیه در ایران تصریح کرد: با وجود شرایط جدید کرونایی می توانیم به صورت مجازی در مورد گسترش روابط ایران و روسیه به توافقات لازم برسیم.
 
وی ادامه داد: رایزنی فرهنگی لازم برای تدریس زبان فارسی و آموزش زبان روسی در دانشگاه های ایران انجام شده است و رایزنی های فرهنگی دیگری نیز برنامه ریزی و برخی از آنها محقق شده است.

پنجمین اجلاس مشترک دانشگاه های برتر ایران و روسیه با حضور ۱۳ دانشگاه برتر ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه گیلان (به نمایندگی دانشگاه های حاشیه دریای خزر) و ۲۴ دانشگاه برتر کشور روسیه  با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، والری نیکلاویچ فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران، به صورت مجازی در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار