کد خبر: ۸۷۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 07 July 2020
 

تابناک/بیش از هزار و 400 شالیکوبی گیلان برای تبدیل شلتوک به برنج سفید در فصل برداشت پیش رو آماده شده است.

 
آماده سازی شالیکوبی های گیلان برای تولید برنج تازهبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ؛ معاون صنایع تبديلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت : برای تبدیل حاصل دسترنج شالیکاران گیلانی به برنج سفید در فصل برداشت پیش رو صاحبان هزار و 425 شالیکوبی فرآیند تعمیر و نگهداری را سپری کرده اند.
 
  • قاسم جوادزاده مقتدر  افزود : 475  شالیکوبی نیز برای کاهش ضایعات و افزایش بهره وری تجهیز ، نوسازی و اصلاح شده است.
 
  • وی با بیان اینکه با تجهیز و نوسازی و اصلاح ساختار این شالیکوبی ها سالانه از 30 تا 35 هزار تن ضایعات ناشی از تبدیل شلتوک به برنج جلوگیری شده است افزود : با این کار از هدر رفت 600 میلیارد تومان جلوگیری می شود.
 
  • معاون صنایع تبديلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین از تداوم اجرای طرح نوسازی ، تجهیز و اصلاح  ساختار شالیکوبی ها ، بر اساس اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود : طبق این برنامه هر ساله 28 تا 30 شالیکوبی با بهره گیری از تسهیلات بانکی نوسازی و اصلاح می شود.
 
  • قاسم جوادزاده مقتدر در ادامه از اعطای 57 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صاحبان 40 شالیکوبی استان در سال 98 خبر داد و گفت : نیاز واقعی استان در این بخش حداقل 2 برابر این رقم است و انتظار می رود در برنامه ریزی آینده ، دست اندرکاران مالی دولت ، به این موضوع توجه کنند.
 
  • وی همچنین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی گیلان در قالب برند سازی و ایجاد زنجیره تولید برنج از مزرعه تا سفره تشریح کرد و افزود : تاکنون 15 زنجیره تولید برنج در گیلان شناسایی و 65 برند رسمی برنج با مشارکت 55 کارخانه و 70 هزار تن ظرفیت ایجاد شده است و این ظرفیت تا 2 سال آینده به 200 هزار تن افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار