کد خبر: ۸۷۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 07 July 2020

 

اختصاصی / به گزارش رشت۲۰، از همین ابتدا باید تأکید کرد که فاصله‌گذاری اجتماعی در محیطی به نام تاکسی قطعاً یک شوخی است. ضرب طول و عرض یک خودروی سواری و محاسبه اینکه ۵ یا حداقل ۲ نفر در این فضای بسته کنار یکدیگر می‌نشینند همه‌چیز را عیان خواهد کرد.

تابناک/از این مقوله که بگذریم از ۱۵ تیرماه با دستور رئیس‌جمهور استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی شد و از سوی دیگر میز مقام معظم رهبری نسبت به استفاده از ماسک توصیه اکید داشتند. در ادامه نیز مقرر شد تا رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهر رشت همانند سایر شهرهای کشور از ماسک استفاده نمایند.

بررسی و قدم زدن در خیابان‌های شهر رشت اما حکایت از آن دارد که متأسفانه اغلب رانندگان تاکسی از ماسک استفاده نمی‌کنند و گاهی ماسک را روی داشبورد گذاشته و وقتی تذکری می‌شنوند از آن استفاده می‌کنند. برای بررسی راحت‌تر موضوع کافی است سری به فقط یکی از ایستگاه‌های تاکسی در سطح شهر به‌صورت رندم زده و تعداد رانندگان بدون ماسک را در برابر رانندگان استفاده‌کننده از ماسک مقایسه کرد.

در این میان همانند همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا که دستور ایجاد فاصله در صندلی عقب تاکسی‌ها و عدم سوار کردن سه مسافر داده شده بود، همچنان این موضوع رعایت نمی‌شود و هرکس که معترض است می‌بایست کرایه نفر سوم را حساب کند تا درصد نجات دادن جان خود را کمی افزایش دهد!

اما آنچه که هیچ‌گاه به آن توجه نمی‌شود جان خود رانندگان تاکسی و اتوبوس است، بخصوص رانندگان تاکسی که در محیط بسیار کوچک‌تری با مسافر در ارتباط هستند و کافی است یک نفر مبتلا به این ویروس منحوس باشد، آنگاه به‌سادگی این ویروس به راننده تاکسی منتقل‌شده و فاجعه‌ای برای او و خانواده‌اش رخ خواهد داد. پس اگر دغدغه‌ها در خصوص رعایت بهداشت در تاکسی‌ها وجود دارد بخش عمده آن به خاطر حفظ سلامت و جان رانندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار