کد خبر: ۸۷۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 06 July 2020
تابناک/علیزاده با بیان اینکه تا کنون چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در گیلان تشکیل شده است گفت: تا کنون ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این کسب و کارها پرداخت شده است.

«عباس ع لیزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اظهارکرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حفظ اشتغال بنگاه ها و صیانت از نیروی کار پرداخت تسهیلات را در دستور کار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا و سهم گیلان از این تسهیلات افزود: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان جهت حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به گیلان اختصاص یافته است که در حال ثبت نام متقاضیان هستیم.
وی با بیان اینکه ۱۴ رسته شغلی برای دریافت این تسهیلات حمایتی معرفی شده است ادامه داد: مراکز گردشگری، دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع صنایع دستی، حمل و نقل عمومی برون و درون شهری، تولید و توزیع غذاهای آماده، پوشاک، کفش، توزیع خشکبار و آبمیوه، قنادی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و مراکز زیبایی، مراکز و مجتمع های تفریحی و ورزشی، مراکز هنری، رسانه ایی و فرهنگی، مراکز پرورش گل و گیاه و ماهیان پرورشی از جمله این رسته ها هستند.
علیزاده ادامه داد: از زمان ثبت نام تا تعیین تکلیف برای دریافت وام ۱۵ روز طول می کشد که ۱۷ بانک و موسسه مالی در گیلان متولی پرداخت این تسهیلات حمایتی هستند.
وی با تاکید بر تسریع پاسخ دهی بانک ها به متقاضیان افزود: چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان تشکیل شده است که ۱۱ هزار و ۸۳۸ نفر اشتغال را در بر می گیرد.
علیزاده افزود: مجموع تسهیلات پرداختی برای این پرونده ها ۱۳۵ میلیارد تومان است که صبح روز شنبه(۱۵ تیر) ۶۰۰ میلیون تومان توسط بانک ها پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار