کد خبر: ۸۷۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 05 July 2020
 
۱۱ درصد برنج کشور در رشت تولید می‌شود

تابناک/ فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت با تولید ۱۱ درصد از برنج کشور مهمترین قطب تولید کننده برنج کشور است، تاکید کرد: باید با استفاده از پژوهش و علم روز و برنامه ریزی مناسب زمینه افزایش میزان تولید برنج شهرستان را فراهم نماییم.

علی فتح‌اللهی در نشست با مدیر و مسئولین دوایر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت، با بیان اینکه غالب فعالیت‌های اقتصادی استان و شهرستان در زمینه کشاورزی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه  ارتزاق و معیشت تعداد زیادی از مردم این دیار به فعالیت‌های  کشاورزی وابسته است، مسئولان مربوطه باید با احساس مسئولیت مضاعف در راستای حمایت و تسهیل فعالیت‌های کشاورزی تلاش کنند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: جهت جلوگیری از تزریق نگرانی‌ها و دغدغه‌ها به کشاورزان، مسئولین باید بار روانی مشکلات را بر دوش کشیده و در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه ۱۱ درصد محصول برنج کل کشور در شهرستان رشت تولید می‌شود، تصریح کرد: این مهم اهمیت تولید این محصول را در شهرستان یادآوری کرده و باید با استفاده از علم روز و تحقیقات کارشناسی شده، در راستای ارتقای بهره وری تولید برنج حرکت کرد.

وی با اشاره به استقرار موسسه تحقیقات برنج کشور در شهر رشت، خاطرنشان کرد: با استفاده از بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته باید به دنبال فراهم نمودن شرایطی جهت افزایش میزان برداشت برنج در هکتار، کاهش میزان آب مصرفی در زمان آبیاری و همچنین تولید محصولات جدید باشیم و این مهم جز با به روز رسانی اطلاعات و استفاده از علوم و فنون روز دنیا میسر نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار