کد خبر: ۸۷۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 05 July 2020

رییس فدراسیون وزنه‌برداری: محکوم به کسب مدال در المپیک هستیم

تابناک/ رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ۲ سهمیه المپیکی در بخش مردان داریم و محکوم به کسب مدال در بازی‌های المپیک توکیو هستیم.

«علی مرادی» امروز (یکشنبه) در بازدید «سید رضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های ما که بخشی از آن در موضوع تجهیزات را «بهداد سلیمی» بر زبان آورد مشکل داریم حتی این مشکلات در بخش تیم ملی هم هست. در گذشته بخشی از تجهیزات وارد شد ولی دیگر نتوانستیم تجهیزاتی را دریافت کنیم.

وی افزود: حتی الان که اردو تعطیل است نفرات شاخص برای المپیک ماهیانه حقوق می‌گیرند و قطع نشده اما کمتر شده است.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: سال قبل شرایط مسابقات تغییر و یک‌سری اعزام‌ها اضافه شد و اینها با توجه به تحریم‌ها و تورم، تعهداتی را برای ما ایجاد کرد. وزارت ورزش فقط حقوق را تامین می‌کند و تعهدات قبلی پابرجاست. یکی از آنها جایزه نقدی است که اینها تعهدات ملی است. جایزه نقدی مسابقات جام فجر پرداخت نشده است. مبالغی را به کمک سازمان برنامه و بودجه گرفتیم که به نام ما به کام استان گیلان شد و چیزی به فدراسیون ندادند و همه به حساب اداره کل است و اداره کل تعهدات خود را نپرداخت. اگر این طور باشد ما دیگر جام فجر برگزار نمی‌کنیم. برای سال ۲۰۲۱ هم داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که اگر شد در تهران برگزار کنیم.

مرادی تاکید کرد: از دوره دوم مدیریت و در این ۶ سال بحث مبارزه با دوپینگ را پیگیری کردم. با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه و باز شدن مسائل کنترلی و خطرات حضور وادا در شرایط ویژه ای هستیم. امیدوارم سهمیه بیشتری به ما در بحث کنترل دوپینگ داده شود. اگر سهل انگاری شود فاجعه رقم خواهد خورد. از شما می‌خواهم در این مورد با وزیر هم صحبت کنید. ما در این ۶ سال فقط ۲ مورد دوپینگ داشتیم که آن هم بیرون اردو توسط بود. رییس فدراسیون پزشکی - ورزشی به به نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفته در بحث دوپینگ نمی‌توانیم از لحاظ مالی کمک کنیم.

وی در پایان گفت: ما ۲ سهمیه داریم و محکوم به حرکت به سمت مدال هستیم و ستاد مبارزه با دوپینگ نباید خودش را کنار بکشد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: سهراب مرادی و کیانوش رستمی در ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در فوق. سنگین گزینه‌های ما هستند. اگر در ۹۶ کیلوگرم  سهمیه بگیریم به طور قطع شانس مدال داریم البته دو رقیب جدی از چین و قطر داریم.

«محسن بیرانوند» یادآور شد: علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم جنگنده است. بقیه رقیبان علی داودی به غیر از تالاخادزه در یک سطح هستند و تعویق المپیک  می‌تواند فرصتی باشد که برای المپیک آماده‌تر شود.

«مریم منظمی» نایب رییس بانوان وزنه برداری گفت: رییس فدراسیون به من اعتماد کرد و این مسوولیت را به من محول کرد. دختران ما در مربیگری در حدود  ۱۷۰ مربی تربیت شده که زحمت نواب رییس قبلی بوده اند.

بهداد سلیمی مشاور رییس کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه گفت: به همه فدراسیون‌ها که می‌روم مهمان هستم اما در وزنه‌برداری خود را صاحب خانه می‌دانم و عرق دارم. در بحث سخت افزار و میله‌های تخصصی بانوان مشکل داریم. تهیه تجهیزات فقط برای فدراسیون مشکل است و می‌طلبد که کمیته و وزارت حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار