کد خبر: ۸۷۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 04 July 2020
 
تابناک گیلان/ شمار مبتلایانِ شناخته شده کووید ۱۹ باز هم در پنج روز یک میلیون نفر افزایش یافت؛ افزایشی که اگر با این روند ادامه پیدا کند، تابستان در نیم کره شمالی به پایان نرسیده، شمار مبتلایان دو برابر عدد فعلی خواهد شد! بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه اخیر بوده است.
 
 
 
شمار مبتلایانِ شناخته شده کووید ۱۹ باز هم در پنج روز یک میلیون نفر افزایش یافت؛ افزایشی که اگر با این روند ادامه پیدا کند، تابستان در نیم کره شمالی به پایان نرسیده، شمار مبتلایان دو برابر عدد فعلی خواهد شد.

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۱ میلیون تن/ بالغ بر ۶ میلیون بهبود یافته و نیم میلیون جان باخته

به گزارش «تابناک»؛ پنج روز از عبور مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کره خاکی از مرز ۱۰ میلیون تن و شمار مبتلایان از ۱۱ میلیون تن گذشت؛ جمعیت بزرگی که بیماری شان با آزمایش‌های قطعی و تست از نوع پی‌سی‌آر مسجل شده، وگرنه شمار مبتلایان خیلی پیش از این اعداد و ارقام است.

آن گونه که گزارش‌های منتشره از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بیش از ۲۱۳ کشور جهان نشان می‌دهد، دقایقی پیش (ساعت ۰۸:۴۵ به وقت گرینویچ GMT) ۳ ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی، حوالی ظهر سیزدهمین روز تیرماه ۱۳۹۹ خورشیدی، شمار مبتلایان به این ویروس، یک قله بزرگ دیگر را هم فتح کرد و پشت سر گذاشت.

دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که همچنان آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را با حدود سه میلیون نفر (۲,۸۳۷,۱۸۹ تن) در سراسر جهان دارد و رتبه دوم در اختیار برزیل است که با رشد چشمگیر آمار مبتلایان، تاکنون ۱.۵ میلیون مبتلای قطعی شناسایی کرده و به ثبت رسانده است.

بعد از این دو کشور، روسیه و هند رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند و جایگاه کشورمان بر خلاف هفته‌های اخیر با یک پله سقوط به رتبه یازدهم تنزل یافته است؛ اتفاقی که در صورت تداوم آمار مبتلایان در پاکستان به زودی تکرار خواهد شد تا جای ایران و همسایه شرقی اش عوض شود.

نکته تامل برانگیز در خصوص این آمار، گزارشی است که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده و بر اساس آن، ۶۰ درصد آمار مبتلایان مربوط به یک ماه اخیر است؛ مربوط به ایامی که بسیاری مان تصور می‌کنیم کرونا تمام شده و با این فرض، به زندگی عادی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشته ایم!

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان هم به نکات جالب توجهی منجر می‌شود؛ از جمله اینکه شمار جان باختگان از ۵۲۴ هزار تن فراتر رفته است؛ هرچند شمار بهبودیافتگان با شدت بیشتری رشد کرده و در نتیجه نرخ مرگ رو به کاهش است تا جایی که در روز‌های اخیر به زیر ۸ درصد سقوط کرده است.

بر اساس این جدول، آمریکا و برزیل در مرگ و میر نیز رتبه اول و دوم را با حدود ۲۰۰ هزار جان باخته دارند و پس از این دو کشور، سه کشور اروپایی یعنی بریتانیا، ایتالیا و فرانسه رتبه‌های سوم تا پنجم را از آن خود کرده اند و مکزیک با سرعت زیاد در حال نزدیک شدن به آنهاست. در این جدول رتبه کشورمان نهم است.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۶ میلیوتن تن فراتر رفته است؛ آماری که تقریبا نیمی از آن متعلق به رتبه‌های اول و دوم در جدول جهانی بهبود، یعنی آمریکا و برزیل است. جایگاه کشورمان در این جدول هم با یک رتبه صعود ششم شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار