کد خبر: ۸۷۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 04 July 2020

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۱۱میلیون‌ تَن گذشت

تابناک/با ادامه همه گیری بیماری کووید 19 حالا شمار قربانیان آن در جهان از مرز 11 میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا کنون 11,085,543 تن مبتلا و 526,408 تن بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند.

 

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

 

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

ایالات متحده آمریکا

در پی سیاست‌های غلط و واکنش‌های نامناسب دونالد ترامپ در زمینه شیوع کرونا، مردم آمریکا روز پنجشنبه شاهد بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 بودند. به گزارش واشنگتن پست روز پنجشنبه 55220 نفر در آمریکا به کرونا  مبتلا شدند که رقم رکورد بالاترین تعداد ابتلا به کرونا طی 24 ساعت در این کشور را که 52,789 نفر بود، شکست.
با گسترش بیماری کووید 19 در آمریکا، ایالت های فلوریدا، جورجیا و تگزاس که دارای بیشترین تعداد مبتلایان هستند، قوانین و محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ کردند. گفتنی است که از 50 ایالت آمریکا، 37 ایالت در هفته گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده‌است

به گزارش فایننشال تایمز، رستوان زنجیره ای مک دونالد نیز تصمیم دارد بازگشایی شعبه های خود در سرتاسر آمریکا را به مدت سه هفته دیگر به تعویق بیندازد. در حالی که 99% از این رستورانها در آمریکا فعالیت می کنند فقط به صورت بیرون بر به مشتریان غذا می دهند. گفته شده 2200 مجموعه رستوران در آمریکا هم اکنون فعالیت می کنند که چیزی حدود 15% از میزان کل را نشان می دهد. در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به خصوص رشد فزاینده در دو ایالت آریزونا و تگزاس حالا بسیاری از رستوران های زنجیره ای فعالیتشان را متوقف کرده اند. اما در برخی ایالت های دیگر مانند نیویورک علی رغم برنامه ریزی قبلی به برخی رستوران ها اجازه فعالیت داده شده است.

رئیس جمهور آمریکا نیز در ادامه اظهارات عجیبش ادعای تازه ای را مطرح کرده است. وی با ادعای پایین بودن نرخ تلفات ویروس کرونا در کشورش، مدعی شد دلیل ثبت رکورد جدید در شمار مبتلایان روزانه، افزایش موارد آزمایش ابتلا به این بیماری است. او در توئیتی نوشت: افزایش مبتلایان ویروس کرونا به این دلیل است که آزمایشات ما بسیار عظیم و بسیار خوب است، خیلی بیشتر و بزرگتر از هر کشور دیگری است. وی ثبت رکورد جدید در شمار ابتلای روزانه در آمریکا را خبری خوب توصیف کرده و مدعی شد: «این خبر عالی است، اما خبر بهتر این است که مرگ‌ومیر و نرخ تلفات، پایین است. همچنین جوانان، که سریعتر و آسان‌تر بهبود می‌یابند!

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت 25,248 مورد تازه به 2,860,932  رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 323 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 131,808  تن برسد.

 

برزیل

برزیل که جمعیت آن بیش از 211 میلیون نفر است، در آمریکای لاتین به عنوان "مرکز اپیدمی" شناخته می شود. ایالت سائوپائولو مرکز تجاری کشور با جمعیت تقریبی 46 میلیون نفر، به عنوان منطقه ای است که بیش از همه تحت تأثیر این بیماری همه گیر با 302 هزار 179 مورد و 15 هزار و 351 مرگ و میر ناشی از ویروس قرار دارد. در ایالت ریو دوژانیرو که پس از سائوپائولو بیش از همه تحت تأثیر این بیماری همه گیر می باشد، ویروس کرونا که موجب مرگ 10 هزارو 332 نفر شد، در 116.823 نفر دیده شد.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت7,638  مورد تازه به1,508,991   رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز314  تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 62,304  تن برسد.

 

روسیه

به گزارش آناتولی شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا «کووید-19» در این کشور با شناسایی 6 هزار و 718 مورد دیگر طی شبانه‌روز گذشته به 667 هزار و 883 نفر افزایش یافته است.شمار قربانیان کرونا در روسیه نیز با فوت 176 مبتلا طی 24 ساعت گذشته به 9 هزار و 859 نفر رسید.در همین حال با ترخیص 8 هزار و 915 بیمار کرونایی از بیمارستان‌های روسیه، مجموع بهبودیافتگان از بیماری کرونا 437 هزار و 893 نفر اعلام شده است.

در شهر مسکو طی 24 ساعت گذشته 659 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد، بدین ترتیب شمار مبتلایان در پایتخت روسیه به 223 هزار و 530 نفر افزایش یافت.همچنین شمار قربانیان کرونا در مسکو با مرگ 34 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته به 3 هزار و 904 نفر رسید.

تاکنون 20 میلیون و 400 هزار آزمایش کرونا در این کشور انجام گرفته است.اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه در 31 ژانویه شناسایی و اولین مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز در 19 مارس ثبت شد.


هند

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شورای عالی تحقیقات پزشکی هندوستان اعلام کرد:‌ به احتمال زیاد نخستین واکسن ضدکرونا را تا ۱۵ آگوست با همکاری شرکت تولید واکسن مستقر در حیدرآباد راه اندازی می‌کند.براساس اظهارات این شورا، پیش بینی می‌شود واکسن برای استفاده در بهداشت عمومی حداکثر تا ۱۵ اوت سال ۲۰۲۰ پس از اتمام کلیه کارآزمایی‌های بالینی راه اندازی شود.وزارت بهداشت هند پس از دریافت نتایج مثبت اولیه آزمایش این واکسن، با ارائه مجوز به شرکت باهارات بیوتک برای آغاز مرحله یک و دو آزمایش بالینی آن بر روی انسان موافقت کرده است. مؤسساتی که برای کارآزمایی بالینی واکسن انتخاب شده‌اند در ویساخاپاتنام، روتاک، دهلی نو، پاتنا، کارناتاکا، ناگپور، حیدرآباد، آریا نگار، اوتار پرادش و گوا هستند.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت20,335  مورد تازه به  647,503 رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 436 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 18,661  تن برسد.

 

شیلی

در این کشور با ابتلای3,548   تن دیگر شمار مبتلایان به288,089 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته نیز131  نفر دیگر جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد فوتی ها در مجموع به6,051  تن می رسد. 

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با افزایش 679 نفری در یک روز گذشته به 29 هزار و 189 نفر رسیده است. براساس این بیانیه، شمار مبتلایان نیز در 24 ساعت گذشته با شناسایی 6 هزار و 741 مورد جدید به 238 هزار و 511 تن رسیده است.گفتنی است اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک روز 28 فوریه مشاهده و اولین فوتی بر اثر این بیماری نیز در 19 مارس گزارش شد.

 

پاکستان

 «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. وی در همین رابطه در توئیتی نوشت: بعدازظهر احساس تب خفیف داشتم و فورا خود را در منزل قرنطینه کردم. حالا آزمایش کووید 19 من مثبت شده. به لطف خدا احساس قوی و پرانرژی بودن می‌کنم. از منزل به وظایف کاری‌ام می‌پردازم. لطفا در دعاهایتان به یاد من هم باشید.

 وزیر خارجه پاکستان در حالی از ابتلای خود به کرونا خبر داده که وی اسفند سال گذشته پس از سفر دو روزه‌اش به چین به‌همراه «عارف علوی» رییس‌جمهور این کشور خود را قرنطینه کرده بود.منابع دیپلماتیک پاکستان نیز اعلام کردند که تیم همراه رئیس جمهور قبل و پس از سفر به چین آزمایش داده و نتایج آن منفی بوده است.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت پاکستان٬ تاکنون 221 هزار و 896 تن به بیماری کووید 19 مبتلا شده و 4551 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. همچنین 113 هزار و 623 بیمار کرونایی بهبود یافته‌اند.

 

بنگلادش 

در بنگلادش شمار مبتلایان بیماری کووید 19 با ثبت 3,114 مورد تازه به 156,391  رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 42 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 1,968  تن برسد.


عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر همین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته4193 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به201801 نفر رسید.همچنین وزارت بهداشت عربستان از بهبودی 2945 نفر دیگر از کرونایی ها در این کشور خبر داد.

طی ساعات گذشته،50نفر دیگر در عربستان بر اثر کرونا جان باختند که شمار فوتی های ناشی از کرونا در این کشور به1802 نفر افزایش یافت.وزارت بهداشت عربستان از وخامت وضع جسمی 2291 کرونایی در این کشور هم خبر داد.

 

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسیده، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام را در وضعیت قرمز کرونا اعلام کرده و افزود: استانهای تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار