کد خبر: ۸۷۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 04 July 2020

 

 
 
دکتر عباسی آرند و تحولاتی که به عنوان مدیرعامل ایرانسل ایجاد کرد
تابناک/در حدود یک سال و نیم از زمانی که دکتر عباسی آرند، به عنوان مدیرعامل ایرانسل منصوب شد، می‌گذرد. وی در طول این مدت چه تغییراتی ایجاد کرد و چه دستاورد‌هایی برای ایرانسل به ارمغان آورد؟
 
 
به گزارش وانانیوز، 
دکتر بیژن عباسی آرند، در اولین روز‌های اسفند سال ۹۷ به عنوان مدیرعامل شرکت ایرانسل انتخاب شد. وی جانشین علیرضا قلمبر دزفولی شد که به مدت ۱۳ سال این سمت را عهده‌دار بود. بیژن عباسی آرند دارای مدرک دکترای مخابرات از دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از انتصاب به عنوان مدیرعامل ایرانسل، مدیریت صنایع الکترونیک استان فارس را بر عهده داشت. حالا چیزی در حدود ۱۶ ماه از زمان شروع مدیرعاملی دکتر عباسی آرند در ایرانسل می‌گذرد. بد نیست با هم نگاهی داشته باشیم به دستاورد‌های او در طول این مدت.

سیستان و بلوچستان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به حساب می‌آید. دکتر عباسی از زمان ریاست خود در ایرانسل، همواره توجه ویژه‌ای به این استان محروم داشته است. او در اولین گام‌های ریاست خود "تقویت زیرساخت‌ها، تجهیز مدارس و ترویج آموزش دیجیتال" در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان را مد نظر قرار داد. او با شعار اینکه "ایران برای ما فقط تهران نیست" ثابت کرده برای خدمت‌رسانی به مردم غیرپایتخت از هیچ تلاش دریغ نخواهد کرد.

دکتر عباسی همچنین در راستای کمک به مردم محروم سیستان و بلوچستان، در زمانی که این استان با سیل دست و پنجه نرم می‌کرد، کلیه مکالمات درون شبکه ایرانسل را برای مدتی رایگان کرد و حتی اینترنت رایگان نیز برای اهالی مناطق سیل‌زده فراهم نمود. البته این موضوع تنها مربوط به سیل سیستان و بلوچستان نبوده و عباسی در هر دوره‌ای که بلایای طبیعی دامن‌گیر مردم در گوشه و کنار کشور شده، خدمات رایگانی توسط اپراتور ایرانسل به مردم آن منطقه ارائه کرده است.

دکتر عبارسی آرند در زمان مدیریت خود در ایرانسل، همواره توجهات ویژه‌ای به جوانان و حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا داشته است. او با حضور در مراسمی مانند الکامپ، توافقاتی با شرکت‌های نوپا و استارتاپی حاصل کرد که در نتیجه آن‌ها دستاورد‌های خوبی برای هر دو سمت رقم خورد. علاوه‌براین عباسی با همکاری با شرکتی داخلی، امکان تولید مودم مورد نیاز برای شبکه ایرانسل را به صورت بومی فراهم کرد.
 
عباسی همچنین با امضای تفاهم نامه مشارکت ایرانسل با سازمان نوسازی مدارس کشور، قدم بزرگی در راستای احداث، تعمیر، تجهیز مدارس آموزش و پرورش در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان که از جمله مناطق سیل زده در سال‌های اخیر بودند، برداشت. او همچنین وعده داد تا ۱۵ مدرسه در این ۳ استان به تجهیزات الکترونیکی و اینترنت مجهز شوند.
ایرانسل در زمان مدیریت دکتر عباسی شبکه خدمات ارتباطی روستایی خود را در مناطق دور افتاده توسعه داد و روستا‌های دور افتاده و محروم در کردستان، خوزستان، خراسان شمالی، رضوی، آذربایجان غربی، شرقی، اصفهان، همدان، قزوین، بوشهر، گیلان، سیستان و بلوچستان، مازندران و ... توانستند با راه‌اندازی سایت ۲G، ۳G و ۴G به اینترنت دسترسی داشته باشند.
 
دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل پروژه راه‌اندازی بزرگترین دیتا سنتر ایران را کلید زد. اما باوجود شرایط سختی که تحریم برای این شرکت رقم زده بود؛ ساخت دیتا سنتر از مرداد سال گذشته آغاز شد و تنها در مدت ۲۷۰ روز، در خرداد ماه سال ۹۹ به پایان رسید. مساحت فاز اول این پروژه ۸۲۹۳ متر مربع و مساحت دیتاسنتر این مرکز ۱۵۱۸ متر مربع است. عباسی آرند ساخت این دیتاسنتر را یک گام بزرگ در اقتصاد دیجیتال عنوان کرد، دستاوری که در صورت نبود مدیریت حساب شده و درست امکان عملی سازی آن وجود نداشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
رئیس هیات مدیره پتروشیمی هم هست.آخه چه تخصص نفتی داره این؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار