کد خبر: ۸۷۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 04 July 2020

گیلان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه رسانه است

تابناک/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: این استان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ تعداد رسانه کشور است.

فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلان با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود بطوریکه هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است در حالی که در سال ۹۲ این تعداد رسانه شامل ۱۵۵ نشریه فعال بوده است.
وی، اضافه کرد: طی سال گذشته مجوز ۱۹ نشریه جدید در استان صادر شده است و ۲۴ نشریه بدلیل فقدان انتشار لغو مجوز شدند.
وی در ادامه با اشاره به رشد روز افزون فناوری های برخط در سال های اخیر و در پی آن پیشی گرفتن خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از رسانه های چاپی گفت: در سال ۹۲ فقط پنج پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان فعالیت داشت و طی شش سال اخیر این تعداد به ۱۸۰ پایگاه خبری رسید که شاهد رشد بی سابقه در این حوزه هستیم.
فاضلی برگزاری مراسم پاسداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال را از برنامه های شاخص هر ساله این اداره کل عنوان کرد و گفت: همچنین برگزاری جشنواره های مطبوعاتی از برنامه هایی است که معاونت مطبوعاتی این اداره کل به آن توجه ویژه داشته و شاخص ترین آنها هشت دوره برگزاری جشنواره های فرهنگ رضوی در رسانه ها، جشنواره ملی مطبوعات خبرگزاری و پایگاه های خبری منطقه آزاد انزلی، جشنواره استانی آسیب های اجتماعی در رسانه ها، نخستین جشنواره عکس خبری، جشنواره استانی رسانه و مدیریت شهری و جشنواره استانی تیتر انقلاب در سال های اخیر بوده است.  
وی افزود: طی این سال ها، برگزاری کارگاه ها و دوره های خبرنگاری با همکاری خانه مطبوعات از فعالیت های مداوم این اداره کل در راستای ارتقاء سطح کیفی رسانه ها بوده است.
در زمان حاضر ۱۰ روزنامه، ۵۴ هفته نامه، ۱۸ دو هفته نامه، ۴۷ ماهنامه، پنج دو ماهنامه، ۴۲ فصلنامه و دو سالنامه در استان فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار