کد خبر: ۸۷۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 03 July 2020
تابناک/امام‌جمعه کومله با بیان اینکه ولایت‌عهدی امام رضا (ع) تحمیلی بود، گفت: امام هشتم در آن عرصه، کار امامت خودشان را با شیعیان انجام می‌دادند تا امامت و ولایت استمرار داشته باشد.
تحمیل ولایت‌عهدی امام رضا توسط مأمون

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا محیطی شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: کرامت هر شیئی ذاتاً بوده و سبب می‌شود تا آن چیز، گران‌بهاتر از چیز دیگری شود.

وی با بیان اینکه خداوند به بشر کرامت تکریمیه و کرامت اکرامیه داده است، افزود: کل بشریت کرامت تکریمیه دارند اما کرامت اکرامیه به یکسری افراد ویژه مانند نبوت و امامت بخشیده شده و سبب می‌شود این افراد از سایرین برجسته‌تر و ممتاز شوند.

امام‌جمعه کومله با بیان اینکه حضرت معصومه (س) به‌واسطه کرامت اکرامیه دارای مقام عصمت و شفاعت است، گفت: عصمت و شفاعت مقام بالایی بوده که امام رضا (ع) این لقب را به خواهرش حضرت معصومه (س) داده است.

وی با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) بیان کرد: بعدازاینکه مأمون امام هشتم را به مرو و خراسان طلبیدند و حکومت را به امام رضا (ع) پیشنهاد کردند ایشان خلافت نامشروع عباسیان را نپذیرفتند.

محیطی با بیان اینکه ولایت‌عهدی امام رضا (ع) تحمیلی بود، افزود: امام هشتم در آن عرصه، کار امامت خودشان را با شیعیان انجام می‌دادند تا امامت و ولایت استمرار داشته باشد.

امام‌جمعه کومله با تأکید بر لزوم حاکم شدن دولت کریمه بر جامعه تصریح کرد: زمینه‌ساز دولت کریمه این است که دولت و ملت جامعه اسلامی به کرامت برسند آن موقع زمینه ظهور امام زمان (عج) و حاکمیت دولت کریمه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تا رسیدن به دولت اسلامی فاصله است، گفت: دولتی اسلامی است که حاکمیت و دولت آن با تمام شئون اسلامی باشد و موازین اسلامی در تمام عرصه ها عملیاتی شود و این آرمانی است که نظام جمهوری اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی آن را دنبال می‌کند.

محیطی با بیان اینکه در مسیر انقلاب اسلامی خون پاک هزاران شهید بر زمین ریخته شده و این شجره طیبه که قرار است تمام عالم را فراگیرد و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی در جهان شود مقابلش شجره خبیثه قرارگرفته است، تصریح کرد: گفتمان مستکبران در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی قرارگرفته و نمی‌گذارند که این گفتمان در جهان حاکمیت پیدا کند اما به کوری چشم دشمنان عالم شعاع نورش سراسر عالم را فراگرفته است.

امام‌جمعه کومله با بیان اینکه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی یکسری موانع و مشکلاتی مانند وجود فساد مانند اژدهای هفت‌سر در سطوح و لایه‌های مختلف اداری، سازمان‌ها و نهادها وجود دارد، افزود: هرچند قوه قضائیه مبارزه با فساد را قبلاً آغاز کرده بود اما  باروی کار آمدن رئیس جدید قوه قضائیه مبارزه با فساد به‌صورت جد و با تمام توان دنبال می‌شود تا ریشه‌های آن در جامعه خشکانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار