کد خبر: ۸۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 03 July 2020

فرماندار: شهرستان رشت به لحاظ شاخص آب شرب روستایی شرایط خوبی ندارد

تابناک/فرماندار شهرستان رشت گفت: .شهرستان رشت با وجود اینکه مرکز استان گیلان است در شاخص آب شرب روستایی شرایط خوبی ندارد.

علی فتح اللهی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب آشامیدنی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: این مهم وظایف ما را به عنوان کسانی که به مردم خدمت می کنیم سنگین تر می کند زیرا باید با همکاری، همفکری و اقدامات کارشناسی برای ارتقاء شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی شهرستان رشت تلاش مضاعفی شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات برای رفع مشکلاتی از جمله ارتقاء شاخص آب شرب روستایی باید کاربردی و راهگشا باشد، خاطر نشان کرد: مشکل آب تنها برای شرکت آب و فاضلاب نیست مشکل همه ماست که باید برای رفع مشکل در کنار این شرکت قرار گیریم.

فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: مردم از ما نمی پذیرند در رشت که با عنوان شهر باران های نقره ای معروف است، مشکل آب داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت نمایندگان برای رفع مشکلات در شهرستان رشت اضافه کرد: مردم همیشه در بزنگاه ها در صحنه بوده و هستند و ما باید همواره از ظرفیت آنان استفاده کرده و مردم را در کارها مشارکت دهیم.

مدیرعامل آبفای گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: هدف ما این است که با کمک همدیگر مسائل و مشکلات را مرتفع کنیم.

سید محسن حسینی افزود: اگر درصد بهره مندی آب شرب روستایی در شهرستان رشت نسبت به استان پایین است به مساله تامین آب بر می گردد در منطقه جلگه امکان حفر چاه وجود ندارد و چاه هایی که حفر می شود معمولا با آهن و منگنز بالا است.

وی با بیان اینکه به زودی فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب استان بهره برداری می شود، خاطر نشان کرد: اصلی ترین برنامه ما این است که کدام روستاها می توانند از آب این تصفیه خانه بهره مند شوند و با اولویت بالا این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل آبفای استان گیلان بیان داشت: تصفیه خانه ای در جنوب شهر رشت در حال ساخت است که اگر ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی تامین اعتبار شود، وارد مدار بهره برداری می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مردم در سیاه اسطلخ این شهرستان اظهار داشت: مردم این منطقه با جود اینکه یک کیلومتر از رشت فاصله ندارند، از مشکلاتی از جمله آب شرب برخوردارند.

دکتر جلال برشان بیان داشت: از یک هزار و ۴۱۰ خانوار روستایی سیاه اسطلخ، ۳۸۸ خانوار آب شرب دارند و بایدهر چه سریعتر به داد مردم این منطقه برسیم.

در این جلسه هر سه نماینده شهرستان رشت در سخنانی خواستار رفع فرسودگی شبکه آب روستایی و ارتقاء شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی شدند.

بخشداران سنگر، کوچصفهان، لشت نشاء، بخش مرکزی رشت و خشکبیجار با بیان مشکلات در حوزه آب شرب روستایی در این بخش ها پرداختند.

فرسودگی شبکه آب شرب روستایی و عدم برخورداری تعدادی از روستاها از جمله مسایل مطرح شده توسط بخشداران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار