کد خبر: ۸۶۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 01 July 2020

بازرسی گیلان ۳۳ گزارش هشداری ارایه داد

تابناک/ رئیس کل بازرسی گیلان گفت: سال گذشته ۳۳ گزارش هشداری از سوی بازرسی استان به دستگاه های مختلف ارایه شده است.

سیف الله مسرور روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: این گزارش های هشداری به دستگاه هایی از جمله سازمان جهادکشاورزی، مدیریت امور اراضی،  شهرداری ، مدیریت بیمه خدمات درمانی ، آموزش و پرورش و غیره ارایه شده است.

وی اظهار داشت: یکی از گزارش های هشداری  بهمن ماه سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان این بود که ویروس کرونا در آستانه ورود به گیلان است و باید تدابیر لازم  اتخاذ شود.

مسرور جلوگیری از ترخیص محموله سه هزار تنی کنجاله پنبه دانه مربوط به خوراک دام "آلوده به سم" را از دیگر هشدارهای بازرسی عنوان و اضافه کرد: کاهش ذخایر آبی در شهر لنگرود و وجود خطر سیلاب در صورت احیاء نشدن تالاب لنگرود از دیگر هشدارها بود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی وابسته به قوه قضائیه صرفا دستگاه پلیسی و شبه پلیسی نیست، اضافه کرد: سازمان بازرسی یک دستگاه نظارتی راهبردی است و بر اساس قانون نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قانوان از اهداف این سازمان بشمار می آید.

وی نظارت را مقدم بر بازرسی عنوان و تصریح کرد: بازرسی از طریق حضور و شرکت در جلسه ها، کمیته ها و مجامعی  که مسایل مالی مطرح است و یا از طریق سامانه های غیرمحسوس انجام می شود .

رئیس کل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه  سال گذشته در ۲۷۰ جلسه (۲۴ کمیته، مجمع یا شورا)  حضور موثر و فیزیکی داشتیم، بیان داشت: مجامع و کمیته ها موظف به اعلام  جلسات  به ما هستند .

وی  ارایه گزارش های هشداری به دستگاه ها را از دیگر انواع نظارت های سازمان بازرسی عنوان و خاطر نشان کرد: ارایه گزارش های به موقع، هشدارها و آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه ها از دیگر موارد مربوط به نظارت ها است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه توقع از سازمان بازرسی بالا رفته در حالی که  مبارزه با فساد صرفا کار یک قوه و در توان یک قوه نیست، اضافه کرد: همه دستگاه ها باید در این مورد ورود کنند مهم اینکه دستگاه های نظارتی داخل دستگاه ها باید به سازمان بازرسی گزارش دهند ضمن اینکه برای مبارزه با فساد همه باید گزارش دهند.

مسرور با اشاره به تولید ۱۰۵ گزارش اصلاحی و شناسایی آسیب ها و راهکارهای رفع آنها و اعلام موارد  به مدیران دستگاه های مربوطه  در سال گذشته تصریح کرد: پارسال آرای محکومیت ۲۱۳ مورد در هیات های رسیدگی به تخلفات،  انجام شد و ۷۶ نفر برائت گرفتند، در این مدت ۲۸ گزارش کیفری شامل ۸۲ نفر به مراجع قضایی ارایه دادیم که چهار مدیر، ۱۲ نفر از شهرداران ادوار مختلف و بعضا شاغل، یک عضو شورا و بقیه افراد دیگر را شامل می شوند.

رئیس کل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه بیشتر پرونده های یاد شده مربوط به موضوع مالی بوده اما استفاده غیرمجاز از اموال دولتی و ارتشاء از جمله دیگر موارد را شامل می شود، اضافه کرد: پارسال حدود ۸۳ میلیارد تومان در حین بازرسی اثربخشی داشتیم که یکی از این موارد پس گرفته شدن اضافه پرداختی ها بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار