کد خبر: ۸۶۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 01 July 2020

کمک یک میلیارد ریالی نیکوکاران آستانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

تابناک/فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه از کمک یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریالی نیکوکاران این شهرستان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.

سرهنگ پاسدار محمد نیک فطرت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن (ششم تیرماه) سی و سومین سالگرد  شهادت سردار عارف شهید مهدی خوش سیرت، طرح جمع آوری نذورات به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در جلسه ستاد بزرگداشت آن شهید بزرگوار  پیشنهاد  و به مرحله اجرا  رسید.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح سپاه ناحیه آستانه اشرفیه، معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان، ستاد دیه استان گیلان مشارکت داشتند افزود: به این منظور و طی یک فراخوان عمومی شماره حساب ستاد دیه استان  جهت جمع آوری کمک های نیکوکاران و معتمدین  اعلام و از کلیه مردم خیر  دعوت شد تا در این کار خداپسندانه به نیت سردار شهید مهدی خوش سیرت شرکت کنند.

وی اظهار داشت: به نیت سردار شهید مهدی خوش سیرت، خیرین و افراد نیکوکار یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان کمک کردند که طی چند روز اینده شاهد آزادی و بازگشت پنج نفر از این افراد به کانون  خانواده خواهیم بود.

سرهنگ نیک فطرت در ادامه افزود: ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از اهداف مهم برگزاری یادواره های شهدای والامقام است، ضمن آنکه در این آیین های معنوی تلاش می شود تا آرمان های والای شهدا به نسل های جدید انتقال داده شود.

فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه یادواره های شهدا همواره منشاء کارهای خیر هستند  از تمامی نیکوکاران شریک در این کار خیر قدردانی کرد.

 شهید مهدی خوش سیرت در سال ۱۳۳۹ در روستای چورگوچان آستانه اشرفیه در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشوده است.
این شهید بزرگوار پس از طی دوره طفولیت و تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی موفق به اخذ دیپلم و در سال ۱۳۵۸ وارد خدمت مقدس سربازی شد.
شهید مهدی خوش سیرت در دوران دفاع مقدس از زمانی که وارد جبهه جنگ شد هرگز تسویه حساب نگرفت و در زمان حضور خویش در عملیات بسیاری چون؛ طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، محرم، والفجر ۴، والفجر ۶، هورالعظیم، قدس، بدر، والفجر ۸، کربلای ۲، کربلای ۴، کربلای ۵، نصر ۴ حضور داشت و در مجموع ۱۳ بار در این عملیاتها مجروح شده بود.
این شهید مسئولیت های خود را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز و پس از گروهان و گردان با رشادت و مدیریت که از خود نشان داد به فرماندهی تیپ دوم محرم و جانشین لشکر قدس گیلان منصوب شد که سرانجام نیز پس از هشت سال حضور در جبهه در عملیات نصر ۴ در فتح ماووت عراق در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۶۶ به مقام شهادت دست یافت و در کنار دو بردار شهید خود به نامهای رضا و حسین خوش سیرت در گلزار شهدای آستانه اشرفیه بخاک سپرده شد.

آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار