تابناک/به گزارش ندای گیلان،علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه فراخوان مستمری بگیران نمونه سازمان در سه گروه بازنشسته نمونه ، ازکارافتاده کلی نمونه و همسر بازمانده بازمانده نمونه برای هجدهمین سال از اواخر خردادماه آغاز شده است آخرین مهلت ارسال مدارک و فرمهای مربوطه را ۲۴ تیرماه اعلام و افزود : علاقمندان از امروز تنها ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به ارائه مستندات لازم اقدام نمایند .

وی گفت : ویژگی هایی همچون ادامه تحصیل و کسب موفقیت های علمی ، هنری ، ورزشی و … در دوران بازنشستگی توسط خود مستمری بگیر یا فرزندان وی ، فعالیتهای اجتماعی و عام المنفعه ، کارآفرینی و … مهمترین شاخص های تعیین شده برای انتخاب چهره های برتر در این قشر می باشد .

حسین نژاد خاطرنشان کرد:تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان در اردیبهشت ماه سالجاری با رکورد بی سابقه ۱۲۵۲ نفر به ۱۳۵۴۰۹ نفر رسید .

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۸۳۴۴ نفر به جرگه مستمری بگیران استان پیوستند که بیانگر رشدی معادل ۶/۶ درصد با متوسط ۶۹۵ نفر در هر ماه بوده است ، تصریح کرد: این رقم در فروردین ماه سال ۹۹ با تداوم روند گذشته و صدور ۶۶۶ حکم مستمری جدید با نیم درصد رشد ، جمعیت این گروه از مخاطبان تامین اجتماعی گیلان را به ۱۳۴۱۵۷ نفر رسانید .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان  بیان داشت:در اردیبهشت ماه سالجاری در آماری بی سابقه با صدور ۱۲۵۲ حکم مستمری ، تعداد مستمری بگیران به ۱۳۵۴۰۹ نفر افزایش یافت که منجر به شکل گیری رشد ۱/۴ درصدی این قشر از جامعه هدف طی تنها دو ماه شد.

حسین نژاد افزود:همچنین در یکماهه اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۸۸۰ نفر بازنشسته و بیش از ۳۷۰ نفر نیز به جرگه بازماندگان پیوستند .