کد خبر: ۸۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 30 June 2020
مرادی از اجرای طرح هوشمند سازی کشاورزی در گیلان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این طرح به‌عنوان گام دوم در حوزه کشاورزی و در راستای جهش تولید اجرا می‌شود.
 

 

تابناک/«مرتضی مرادی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به شاخص‌های مهم کشاورزی در گیلان اظهارداشت: گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در حوزه کشاورزی است.


مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه چندین سال است که رهبر انقلاب در نام‌گذاری سال به تولید و اقتصاد اشاره و تاکید دارند گفت: مسئولان امر نیز بایستی به این مهم توجه داشته و زمینه حمایتی تولیدکنندگان را در عمل فراهم کنند.‌


وی اذعان کرد: سپاه قدس گیلان در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز گام‌های موثری در ارتقا کیفیت و کمیت برنج برداشته است که این اقدام زمینه افزایش تولید برنج را در استان فراهم کرده است.


مرادی از اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی در استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح که برای نخستین بار در گیلان اجرایی می شود.‌

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: بررسی وضعیت خاک، بررسی وضعیت آب و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای به‌صورت طیف سنجی همچنین آموزش مربیان و کشاورزان تحت پوشش طرح جهت استفاده از سامانه‌های مجازی هواشناسی و نرم‌افزارهای کمکی برای کشت بهتر، استفاده از پیش‌بینی‌های مجازی هواشناسی و احتمال‌سنجی بروز آفات و بیماری‌های گیاهان و مزارع با توجه به شرایط آب و هوایی اعم از خشکی یا بارش باران از اهم موارد هوشمندسازی کشاورزی در گیلان است.


وی اضافه کرد: کودپاشی و سمپاشی مزارع کشاورزان با استفاده از پهبادهای ساخت داخلی جهت کاهش تلفات و عوارض ناشی از سمپاشی توسط انسان و کاهش هزینه‌های تولید از دیگر موارد هوشمندسازی کشاورزی در گیلان شمرده می شود.


مرادی خاطرنشان کرد: دراین راستا تفاهم‌نامه فی مابین سپاه قدس استان گیلان و سازمان جهاد کشاورزی استان با موضوع اجرای طرح هوشمند سازی کشاورزی  منعقد شده است.


مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز به‌عنوان گام دوم در حوزه کشاورزی و در راستای جهش تولید به اجرا در می‌آید اعلام کرد: در این بخش قرارگاه محرومیت‌زدائی سپاه پاسداران و مؤسسه تحقیقات برنج کشور به‌عنوان معین و حامی اجرای این طرح همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار