کد خبر: ۸۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 29 June 2020
 

تابناک/سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران در خصوص حمله به مواضع تروریستی در عراق با مقامات این کشور تماس داشته است.

اسپوتنیک - مدتی پیش همزمان با حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عراق، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز حملات توپخانه ‌ای را به مواضع حزب دموکرات و کومله در کوهستان‌ های آمله و حاجی عمران انجام داد. در راستای این اقدامات سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: مبارزه با تروریست ها در دستور کار مشترک تمام کشور های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق است، در این زمینه از نزدیک با مقامات عراق در تماس هستیم آنها هم از گذشته در جریان فعالیت های ایران در مبارزه با تروریست ها و همچنین فعالیت گروه های تروریستی شناسنامه دار در این منطقه هستند.

درگیری نیروهای ایران با عناصر مخالف در مرز کردستان
 

این عزم در تمام کشور های منطقه از جمله ایران، ترکیه و عراق وجود دارد تا بر حسب شرایط با تروریست های شناسنامه دار که علیه کشور ها اقدامات تروریستی انجام می دهند، مبارزه کنند.

پس از حملات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به مواضع تروریست‌ها در مرز این کشور با عراق، نیروهای موسوم به مبارزه با تروریسم عراق که توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند به همراه نیرو های امنیتی عراق به مقر نیروهای کتائب حزب الله از زیر مجموعه های سازمان بسیج مردمی عراق حمله کرده و ۱۳ نفر را بازداشت کردند همچنین اقداماتی از جمله هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی  توسط آمریکایی ها در عراق رخ داده.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بیان کرد: مسائلی که در عراق اتفاق افتاده امور داخلی این کشور است و امور داخلی کشور عراق موضوعی نیست که جمهوری اسلامی ایران در آن وارد شود، نیرو های حشد الشعبی یک نیروی کاملا مردمی است که به مرور با خواست مردم عراق و تلاش آنها شکل گرفته و تبدیل به یک نیروی نظامی رسمی در این کشور شده، امیدواریم که مردم و دولت عراق اجازه ی چنین اقداماتی را ندهند و نا آرامی ها را برطرف کنند و کشور خود را به سمت ثبات و آرامش مطلوب پیش ببرند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار