جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه در آخرین رتبه بندی تایمز مرتبط با سال ۲۰۲۰ مانند سال گذشته در فهرست دانشگاه های جوان و برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه گیلان، حاکیست، احمد رضی افزود: نظام رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۱۲ فهرست دانشگاه‌های‌ برتر جوان با قدمتی زیر ۵۰ سال را منتشر می کند که دانشگاه گیلان در این رتبه بندی در دسته (۳۰۰ – ۲۵۱) این فهرست قرار گرفت.

وی اظهار داشت: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی برای انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است. دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.