کد خبر: ۸۶۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 25 June 2020

 

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت در استان خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از محور‌های شریانی استان بهسازی شد.

 
اجرای طرح سراسری روکش آسفالت در گیلان؛ 40 درصد از محور‌های شریانی استان بهسازی شد

تابناک/فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه تاکنون 40 درصد از جاده‌ها و محور‌های شریانی استان گیلان بهسازی شده است اظهار داشت: اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت در گیلان از جمله اقداماتی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان استمرار عملیات بهسازی محورهای شریانی استان با حدود 4 هزار و 700 تن آسفالت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: هم‌اکنون عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در محور‌های شریانی استان گیلان به ویژه محورهای ارتباطی رشت - امامزاده هاشم - رودبار در حال اجرا است.

مرادی از انجام عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در محدوده آزاد راه رشت - قزوین، محور فومن - پونل و کمربندی لاهیجان در دو فاز خبر داد و تصریح کرد: رشت - چابکسر، رشت - امامزاده هاشم - لوشان (جاده قدیم)، رشت - انزلی و خواچکین - پیربازار از جمله محورهایی هستند که طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت در آن‌ها اجرا می‌شود.

وی محور فومن - شفت - سراوان، فومن - پونل، تالش - آستارا، اسالم - خلخال و سیاهکل - دیلمان را از دیگر محورهایی که اقدامات بهسازی در آنجا عملیاتی می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: اداره کل راهداری گیلان در زمینه عملیات بهسازی مرمت و روکش آسفالت راه‌های شریانی با وجود تمامی موانع موجود اقدامات وسیعی انجام داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تأمین ایمنی تردد و عدم بروز اختلال در تردد وسائط نقلیه در محورها را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: در راستای حفظ و حراست از راه و ابنیه فنی راه‌ها مشخصات بارهایی که نیاز به حمل شدن دارد باید منطبق با مقادر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشد. 

مرادی راه و ابنیه فنی راه‌ها را سرمایه‌های ملی که باید با انجام یکسری اقدامات از آن‌ها صیانت به عمل آید دانست و خاطرنشان کرد:  در برخی شرایط خاص جهت جابه‌جایی محموله‌هایی با مشخصاتی خارج از مقادیر تعریف شده طبق مقررات این بارهای خاص باید پروانه عبور را از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.

وی ارتقاء تجهیزات و سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در سطح شریان‌های گیلان را یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای استان تلقی کرد و ابراز داشت: تمام سعی ما در مجموعه راهداری گیلان این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات لازمه از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های استان اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات، امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات ترافیکی متوجه آحاد جامعه می‌شود و جریمه‌های اخذ شده نیز به هیچ وجه با آسیب‌های جدی که به راه‌ها به‌‌عنوان سرمایه‌های ملی وارد می‌شود مطابقت ندارد تصریح کرد: از رانندگان وسائط نقلیه سنگین می‌خواهیم با رعایت میزان مجاز حمل بار، به نوبه خود در ارتقاء ایمنی تردد سهیم شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار