کد خبر: ۸۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 23 June 2020
 

تابناک/رئیس سازمان چای کشور گفت: درحال حاضر ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: تا کنون ۵۶هزار تُن برگ سبز چای به ارزش بیش از ۲۰۰میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

او افزود: ۴۷ هزار و ۶۰۰ تُن معادل ۸۵ درصد این مقدار برگ سبز چای درجه یک و ۸ هزار و ۴۰۰ تُن بقیه معادل ۱۵ درصد هم درجه ۲ بود.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه ارزش ۵۶ هزار تُن برگ سبز چای خریداری شده ۲۴۸ میلیارد تومان است ، گفت: تا کنون ۱۹۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز افزود: تا کنون صاحبان کارخانجات حدود ۷۵ درصد و دولت نیز ۹۵ درصد از سهم خود از مطالبات چایکاران را پرداخت کرده اند و با توجه به تامین اعتبار به زودی مطالبات چین اول چایکاران بصورت کامل پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه انتظار داریم چایکاران گیلان و مازندران و کارخانجات چایسازی در چیدن برگ سبز چای و فرآوری آن بیشترمساعدت کنند ، تصریح کرد: با توجه به استقبال عمومی مردم برای مصرف چای داخلی، باید تلاش کنیم تا بتوانیم چای کیفی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم تا بتوانیم با چای وارداتی به خوبی و با قدرت رقابت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار