اختصاصی تابناک؛
تابناک گیلان/ نایب رئیس اول فدراسیون بازنشسته ـ که معمولا کار‌هایش را با زیرکی خاصی پیش می‌برد ـ تلاش کرده در این ملاقات که شنیده می‌شود در دفتر شخصی مهدی تاج برگزار شده، باب مذاکره و تفاهم دوباره را باز کند. درخواست روی میز هم مشخص است، اشاره تاج به اکثریت هیات رییسه برای چراغ سبز به سرپرستی کفاشیان! خبری از واکنش تاج در دست نیست.
کد خبر: ۸۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 23 June 2020
 
تابناک گیلان/ نایب رئیس اول فدراسیون بازنشسته ـ که معمولا کار‌هایش را با زیرکی خاصی پیش می‌برد ـ تلاش کرده در این ملاقات که شنیده می‌شود در دفتر شخصی مهدی تاج برگزار شده، باب مذاکره و تفاهم دوباره را باز کند. درخواست روی میز هم مشخص است، اشاره تاج به اکثریت هیات رییسه برای چراغ سبز به سرپرستی کفاشیان! خبری از واکنش تاج در دست نیست.
 
 

خبرنگار تابناک مطلع شده است که علی کفاشیان طی روزهای اخیر به دیدار مهدی تاج رفته است؛ هر چند احتمال کتمان یا رد این ملاقات از سوی دو طرف وجود دارد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ علی کفاشیان نایب رئیس اول و بازنشسته فدراسیون فوتبال ایران ـ که پس از پایان محرومیت یک ساله اش با حکم استیناف، چند روزی است در ساختمان این فدراسیون بحران زده و بدون رییس حضور یافته ـ طی روز‌های گذشته با مهدی تاج، رئیس سابق و مستعفی فوتبال کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که شاه بیت همه معادلات ماه های اخیر و آتی فوتبال ایران محسوب می شود.

در حالی که چهره های مختلفی شامل نمایندگان مجلس و مدیران رده بالای کشور به احتمال بازگشت کفاشیان واکنش اغلب منفی نشان داده اند، مرد خندان با آرامش منحصر به فرد و صبر زیاد می خواهد درهای پیش روی را باز کند. او به تغییر شرایط بازی با گذر زمان ایمان دارد و برای همین با هوش بالای خود، مترصد موقعیت طلایی برای بازگشت از بازنشستگی بود.

اختصاصی تابناک | دیدار کفاشیان و تاج در دفتر رئیس سابق ، تکرار ائتلاف یاران قدیمی یا ادامه جدال دو جبهه

مهدی تاج الی القاعده یکی از مخالفان اصلی و سرسخت بازگشت دوباره و سرپرستی علی کفاشیان تا مجمع انتخاباتی آینده فدراسیون بوده است؛ اما این سیاست را جایی علنی نکرد. با وجود این، نایب رئیس اول فدراسیون که معمولا کار‌های خودش را با زیرکی خاصی پیش می‌برد، تلاش کرده در این نشست که شنیده می‌شود در دفتر شخصی مهدی تاج برگزار شده، باب مذاکره و تفاهم دوباره را باز کند. درخواست روی میز هم مشخص است، اشاره تاج به اکثریت هیات رییسه برای چراغ سبز به سرپرستی کفاشیان! اما تقدیم این صندلی تعیین کننده به چه قیمتی؟ از جزییات مذاکره این دو، هنوز کسی خبر ندارد و شاید تا مدت‌ها هم منکر چنین دیداری شوند.

واکنش تاج به درخواست احتمالی کفاشیان برای جلب نظر اعضای هیات رئیسه قابل پیش بینی نیست، اما نباید فراموش کرد این دو پیش از این و در انتخابات سال ۹۵ با یک ائتلاف قدرتمند و اجرای مدل معروف پوتین - مدودوف ریاست فدراسیون را در اختیار نگه داشتند و تکرار روابط دوستانه و نزدیک گذشته، چندان بعید و دشوار به نظر نمی‌رسد.

کفاشیان در سال ۹۵ تاج را به قدرت رساند و حالا انتظار دارد تاج دوباره او را با کرسی سرپرستی فدراسیون برگرداند و مانع ایفای نقش مجدد او نشود، اما قاعدتا تاج دیگر آن تاج چند سال گذشته نیست و حالا برای خودش کادر و نیرو و هم پیمان دارد؛ اما آنچه در نهایت برای دو طرف از اهمیت جدی برخوردار است، سکانداری در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال خواهد بود. روسایی که نزدیک بیش از یک دهه اختیار مهمترین فدراسیون ورزشی کشور را در دست داشته اند، اما با وجود شرایط بحرانی فعلی همچنان حاضر به کناره گیری به نفع طرف مقابل یا جریان سوم نیستند.

باید دید پس از این ملاقات، دوستان تاج در هیات رئیسه فدراسیون هم تغییر موضع خواهند داد و آیا امکان سرپرستی دوباره کفاشیان در فوتبال وجود دارد یا اینکه در پس ملاقات‌های دوستانه همچنان جنگ قدرت در جریان است؟

هرچه هست باید از این ملاقات استقبال کرد، چرا که گفت و گوی مستقیم بهتر از ارسال پیام با ایما و اشاره یا واسطه در رسانه هاست. شاید با این گونه جلسات دو طرف زودتر به نتیجه برسند و فوتبال ایران از خطر تعلیق فرار کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار