رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در صورتی که شناسایی شود که به ازای دریافت پول مدرک فنی و حرفه ای گرفتند یو خلاف آشکار است و برخورد جدی میشود.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 16 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، علی اوسط هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فارغ التحصیل فنی و حرفه ای به حدی از توانمندی و مهارت رسیده است که در گزینش کارفرماها و صنایع سر بلند بیرون می آید.
وی با بیان اینکه صیانت از ارزش گواهینامه فنی و حرفه ای و اصالت آن هدف اصلی ما است و کسی که این موضوع را زیر پا بگذارد قطعا با وی برخورد میشود، ادامه داد: مدرک فنی و حرفه ای دارای برد بین‌المللی است و فردی که دارنده این مدرک باشد جغرافیای خدمت آن جهان است .
وی ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی خالی از نقد نیستیم‌ و نیاز به پوست اندازی و بازنگری داریم.
وی با دعوت از بخش های خصوصی خواست به کمک فنی و حرفه ای بیایند، ادامه داد: سیستم ما عرضه محور بود نه تقاضا محور و قطع به یقین باید بر اساس مطالبات جامعه و نیاز سنجی از مردم مهارت ها را تعلیم دهیم‌.
وی گفت: هر طرح و فکر و ایده ای که قابلیت اجرایی داشته باشد را دعوت می کنیم‌و فرش قرمز می اندازیم.
اوسط هاشمی ادامه داد: ایجاد یک مرکز صلاحیت حرفه ای در استان اصفهان که قطب صنعتی است و ایجاد یک هتل گردشگری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و تنظیم‌ سند راهبردی در عرصه تولید و سرمایه گذاری و ایجاد دپارتمان های تخصصی نساجی و معدن و گردشگری و معماری و برگزاری المپیادها از نتایج سفر به اصفهان‌است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تقاضای کمک و همراهی از بخش خصوصی داریم و رسماً اعلام می‌کنیم بخش خصوصی را برای همراهی در حوزه آموزش صالح میدانیم.
وی گفت : آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و فنی حرفه‌ای ادعا دارند که مهارتی کار می‌کنند اما خالی از ایراد نیستیم، به پوست اندازی در این مسیر و برای بازنگری دو هزار سرفصل فنی حرفه‌ای نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه جنس کار نوع صنایع و تکنولوژی که امروز به کار گرفته می‌شود کاملا تفاوت دارد، ادامه داد: بخش عمده سرمایه گذاری با بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: تقاضای کمک و همراهی از بخش خصوصی داریم و رسماً اعلام می‌کنیم بخش خصوصی را برای همراهی در حوزه آموزش صالح میدانیم.
وی از تشکیل شورای مهارتی خبر داد و گفت: برای اولین بار در سطح کل کشور شورای مهارت توسط استانداران در حال برگزاری است. شورای راهبری، سند راهبری مهارت را تعیین می‌کنند واین سند برای ما مبنایی برای نگاه به آموزش منطقه‌ای می‌شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ را به سال بهار دانشگاه های آزاد عنوان کردیم، تصریح کرد: به مهارت در پایه استعداد جامعه می‌اندیشیم و مهارت جامعه محوری را استراتژی میدانیم. وقتی نگاه به ارزش مهارت ضعیف شده است احیای این نکته منطبق با آن پیشینه نیازمند نقش ملی است.
وی ادامه داد: استان اصفهان قطب گردشگری است و در نظر داریم هتلی در اصفهان تاسیس کنیم که تنوعی برای گردشگران داخلی و خارجی در استان اصفهان ایجاد شود. همچنین ساخت دپارتمان تخصصی گردشگری، معماری سنتی، صنعتی و معدن را در نظر داریم در استان اصفهان تاسیس کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: برگزاری مسابقات مهارتی در بخش آسیایی، ملی و جهانی دیگر برنامه‌هایی است به استان اصفهان پیشنهاد داده‌ایم میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار