کد خبر: ۸۶۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 16 June 2020

از تخلفات طبری مطلع نشدم/ حق می‌دهم کسی قانع نشود/ حرفم درباره «توبه» درست است

تابناک گیلان/ معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اکبر طبری گفت: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرونده اکبر طبری گفت: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده؟ باید گفت تخقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند اما بسیار موارد نادری بوده است. در بین قضات، ۲ قاضی شاغل و بازداشت شده و ۲ قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم.

وی افزود: هم‌چنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات ۱ ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

وی اظهار کرد: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

حرفم درباره توبه درست است و بر آن پافشاری دارم

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا، در ارتباط با اظهارات چند روز پیش او مبنی بر در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین و انتقاداتی که از این اظهارات که همزمان با برگزاری دادگاه طبری مطرح شده است، گفت: من عرضم در خصوص در نظر گرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین درست بوده و الان هم بر این مسئله پافشاری دارم.

وی افزود: انسان‌ها جایزالخطا هستند و نعمتی که خدا به ما داده این است که توبه ما را می‌پذیرد. ما باید بستر فساد را کم کنیم و اگر ما نتوانتیم بستر لغزش را کم کنیم مقصر هستیم و باید بعد از برطرف کردن بستر هشدارهای لازم را بدهیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر فردی مرتکب خطا شد و واقعا می‌خواهد کارش را جبران کند فرصت جبران دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه آیا عدم احراز تخلفات طبری توجیه قابل قبولی است و چرا دادگاه‌ عیسی شریفی علنی برگزار نمی‌شود؟ گفت: اگر کسی از من در مورد اکبر طبری بپرسد و من به او بگویم واقعا از تخلفات وی مطلع نشدم من حق را به او می‌دهم که قانع نشود.

وی افزود: از وقتی بعضی قرائن مشخص شد، کارگروهی تشکیل شد اما وی کار را پیچیده انجام داده بود و اکنون چون معما حل شده، آسان شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تشخیص علنی بودن یا نبودن دادگاه برعهده قاضی است، گفت: ما مردم را محرم می‌دانیم اما ممکن است بعضی اطلاعات مطرح شده در دادگاه مورد سواستفاده دشمنان قرار بگیرد و این می‌تواند دلیل غیرعلنی بودن دادگاه‌ها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار