کد خبر: ۸۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 11 June 2020
 
بهبود معیشت کشاورزان از دستاوردهای توسعه نوغانداری

تابناک/ رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: گیلان از قطب‌های نوغانداری کشور است و در حال حاضر ۹ هزار خانوار گیلان به نوغانداری مشغول هستند.

هادی‌درو در گفت و گو با ایسنا گفت: نوغانداری از مشاغل جانبی بخش کشاورزی محسوب می‌شود و ما بنا داریم آن را به مشاغل اصلی تبدیل کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تعداد نوغانداران در این استان رو به افزایش است و از دلایل مهم این افزایش، قیمت خوب خرید یپله تر ابریشم، حمایت‌های دولت، توزیع نهال توت رایگان و توزیع تخم نوغان مرغوب است.

هادی‌درو خاطرنشان‌ کرد: شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان و فومن در صدر جدول نوغانداری شهرستانهای گیلان قرار دارند.   

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: افزایش فعالیت‌های نوغانداری علاوه بر افزایش تولید نخ ابریشم کشور، در صنایع دارویی نیز نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در نوغانداری تقریبا همه اعضای خانواده مشارکت دارند و پرداختن به آن منجر به بهبود معیشت کشاورزان می‌شود.

هادی‌درو به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امام (ره) برای بهره‌مندی از حمایت‌های آن کمیته در استان گیلان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی، توزیع تخم نوغان، ارائه تسهیلات و همچنین تعداد ۵۰ دستگاه ابریشم کشی خانگی از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اقدامات این مرکز برای توسعه نوغانداری بوده است.

وی اظهار کرد: از روند توسعه نوغانداری در سال های اخیر به دنبال ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم بسیار خرسند هسیتم و برنامه داریم تا نوغانداری را در همه شهرستان‌های گیلان ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار