کد خبر: ۸۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ 07 June 2020
 

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۱۸ خرداد ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

شکارچی پلنگ سیاهکل دستگیر شد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل یک شکارچی متخلف را هنگام فروش پوست پلنگ دستگیر کردند.

لطیف جواهر دشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، به عنوان خریدار پوست پلنگ با یک شکارچی متخلف قرار ملاقات گذاشته، این فرد را حین انجام معامله دستگیر کردند.

او افزود: این شخص که چندی پیش در حوزه شهرستان سیاهکل یک قلاده پلنگ را شکار کرده بود، پس از ردزنی، تعقیب و مراقبت شبانه روزی سرانجام در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان گرفتار شد.

رئیس محیط زیست سیاهکل اظهار داشت: پس از هماهنگی با دادستان، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان، ماموران یگان حفاظت این اداره به عنوان خریدار پوست پلنگ با فرد مورد نظر قرار ملاقات گذاشته و در حین انجام معامله موفق شدند با استفاده از حکم قضایی ورود به منزل، ضمن ضبط پوست پلنگ، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و تعدادی تیر فشنگ از منزل این شکارچی متخلف کشف و ضبط کنند.

جواهردشتی تصریح کرد: این شکارچی، با دستور دادستان به بازداشتگاه اعزام شد و پرونده تخلفش نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان؛ شهرستان سیاهکل به جهت برخورداری از جنگل‌های بکر هیرکانی و زیستگاه‌های منحصر بفرد، پناهگاه و مامن مناسبی برای زیستن گونه‌های شاخص حیات وحش مانند پلنگ است.

تعارض جنگل نشینان و حمله جانوران درنده مانند پلنگ به احشام آنان، همواره یکی از دغدغه‌های کارشناسان محیط زیست بوده است.

عمده دامداران این منطقه بر اساس آموزش و اطلاع رسانی صورت گرفته در سال‌های اخیر و حسب اعتقادات سنتی خود با این گربه سان بزرگ و زیبا، سازگار شده اند و از آسیب به آن خودداری می‌کنند.

اما در این میان هستند افراد سودجویی که به طمع فروش پوست این جانور یا تاکسیدرمی آن به شکار آن مبادرت می‌کنند.

شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به منظور جلوگیری از شکار این گربه سان ارزشمند ایران، مبلغی معادل یک صد و بیست میلیون تومان ضرر و زیان تعیین کرده است.

آتش سوزی در خیابان شهدای رشت

شهرام مومنی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: شعله‌های آتش یک ساختمان تجاری در خیابان شهدای رشت مهار شد.

او افزود: پس از وقوع این آتش سوزی و اعلام مردم، ۱۹ آتش نشان با ۵ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه واقع اعزام شدند و این حریق را در حدود ۵ دقیقه مهار کردند.

سرپرست آتش‌نشانی رشت اظهار داشت: علت این حادثه پارگی شیلنگ گاز متصل به سماور روشن بود به دلیل نبود عوامل شرکت موجب آتش سوزی شد.

مومنی تصریح کرد: در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار