کد خبر: ۸۵۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ 07 June 2020

 

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا سنگین است گفت: ‌شاخص‌های اقتصادی ‌با ‌وضع قوانین رشد نمی‌کند‌.

 
نماینده مردم آستارا در مجلس: ‌شاخص‌های اقتصادی ‌با ‌وضع قوانین رشد نمی‌کند‌

تابناک/غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، شیوع ویروس کرونا و مشکلات زیادی که به موجب آن در کشور ایجاد شده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا سنگین است بنابراین تنها کاری که می‌توان در این برهه از زمان انجام داد تلاش برای کاهش عوارض ناشی از این بیماری است.

نماینده مردم آستارا در مجلس کم‌رنگ‌تر کردن آثار منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا در راستای رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای مردم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بحث‌هایی مانند تورم، بیکاری و تلاش برای رشد شاخص‌های اقتصادی کشور تنها با ابلاغ دستورالعمل‌ها و وضع قوانین حل نمی‌شود و به سامان نمی‌رسند.

مرحبا با بیان اینکه اموری نظیر کاهش تورم و یا نرخ بیکاری در کشور به راهکارها و روش‌های ویژه  و سیاست‌های منحصر به فرد خودش نیاز دارد تصریح کرد: فارغ از مسئولیت سایر دستگاه‌ها مجلس به عنوان خانه ملت و یک نهاد فعال در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن طبیعتاً به رسالت و وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی حل و فصل چالش‌های اقتصادی را نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها، قوا و ارکان نظام دانست و با اشاره به اینکه لازم است در این راه همه به وظیفه خود حداقل به صورت نسبی عمل کنند اظهار داشت: بسیار امیدوارم که مجلس یازدهم بتواند اقدامات بسیار خوب و اثربخشی را برای توسعه و پیشرفت کشور اتخاذ کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس بهبود شرایط اقتصادی کشور را زمینه‌ساز ایجاد تغییر و تحولات مثبت در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌ها از جمله در مباحث سیاسی خواند و ابراز داشت: در طلیعه شروع به کار مجلس یازدهم مقام معظم رهبری با رهنمودهای خویش در حقیقت مسیر درست حرکت مجلس و نمایندگان را مشخص کردند.

مرحبا عمل به منویات مقام معظم رهبری و توجه به دغدغه‌های ایشان در مباحث مهم اقتصادی و فرهنگی را رسالتی مهم که بر عهده مجلس نهاده شده تلقی کرد و اظهار داشت: وجود چهره‌های انقلابی، تحصیلکرده، جوان و متعهد از جمله ویژگی‌هایی است که مجلس یازدهم با استفاده از آن قادر است تحولات مثبتی را در کشور رقم بزند.

وی اقدام عاجل مجلس در مورد رفع موانعی که در مسیر رونق و جهش تولید قرار دارند را لازم و ضروری خواند و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی توسعه اقتصادی را تبیین فرموده‌اند افزود: رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که با آن می‌توانیم در حوزه اقتصاد تحولات ملموسی را ایجاد کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار