کد خبر: ۸۵۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 07 June 2020
 
مخالفت تیم‌ها با برگزاری لیگ تکواندو/ پایان مسابقات را اعلام کنید

تابناک/تیم‌های حاضر در رقابتهای لیگ برتر تکواندو باشگاههای کشور ضمن مخالفت با ادامه برگزاری این دوره از مسابقات، خواستار بستن پرونده رقابتهای لیگ با رده‌بندی طبق جدول فعلی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تکواندو به زودی برای تعیین تکلیف رقابتهای لیگ برتر جلسه‌ای با مسئولان تیم‌های مختلف برگزار خواهد کرد. در واقع سرنوشت لیگ ۹۸ به نتیجه این جلسه بستگی دارد. تائید نشدن پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده توسط سازمان لیگ نیز در ستاد کرونا در ورزش مسئولان فدراسیون را به شنیدن صدای مسئولان تیم‌ها مجاب کرد.

اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، نبود زیرساخت و امکانات لازم در تکواندو برای برگزاری مسابقات در شرایط شیوع بیماری کروناست. نمونه بارز آن نبود «هوگو» ی الکترونیکی به تعداد لازم است. در شرایط قبل از کرونا این «هوگو» ها با وجود مرطوب بودن ناشی از «عرق بدن تکواندوکار» مبارزه به مبارزه در اختیار تکواندوکاران قرار می‌گرفت. آیا قرار است پس از یک ضدعفونی، به همان شیوه قبل مورد استفاده قرار گیرد؟

اما مورد خیلی مهمتر اینکه آیا خانواده‌هایی که در چند ماه گذشته با ماندن در خانه خطر ابتلای فرزندان خود به کرونا را کاهش داده‌اند، اجازه می‌دهند مسیر سخت و پرخطر شهرهای مختلف به تهران را طی کرده و در مسابقات لیگ شرکت کنند؟ سازمان لیگ و مسئولان فدراسیون چه تضمینی می‌دهند که تکواندکاران با توجه به نوع مبارزات و درگیری زیاد در رقابتهای لیگ با مشکل مواجه نشوند؟

در همین رابطه خبرنگار مهر با مسئولان تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر صحبت کرد که نتیجه آن مخالفت همه تیم‌ها با برگزاری ادامه این مسابقات بود.

رضا ایمانزاده مربی دانشگاه آزاد در این مورد به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که هدف از ورزش و هر گونه فعالیت بدنی از جمله مسابقه، ایجاد شوق و هیجان با حفظ سلامتی در جامعه است به دلایل مختلف از جمله رشد صعودی کرونا، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه به لحاظ فاصله اجتماعی چه به لحاظ استفاده از لوازم مشترک (هوگو و کلاه) توسط بازیکنان در حین مسابقه (طبق قوانین مسابقات)، نگرانی و بی انگیزه بودن تکواندوکاران، عدم آمادگی تکواندوکاران، به لحاظ بی تمرینی و بالا رفتن درصد آسیب دیدگی مخالف برگزار، هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده یکی از مبتلایان به این بیماری بودم متأسفانه آثار تخریبی این بیماری روی دستگاه تنفسی زیاد می‌باشد که با گذشت ٣ ماه هنوز این آثار وجود دارد و ممکن است تا آخر عمر بهبود پیدا نکند. بر همین اساس خدا نکرده در صورت ابتلای ورزشکاران ممکن است زندگی قهرمانان مختل شود.

حسن میر سرپرست شهرداری ورامین در این مورد گفت: با توجه به شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا و تصمیمات وزارت ورزش که فعالیت در بخش مبارزه تکواندو را منع کرده، انتظار داریم این تعامل بین مسئولان و تیم‌ها برقرار شود تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. در شرایط فعلی امکان برگزاری مسابقات نیست و ادامه روند فعلی باعث می‌شود زمان را برای ایجاد شرایط برگزاری رقابتهای فصل ۹۹ از دست بدهیم.

نوری سرپرست تیم مهاجران افغان هم گفت: تیم ما شرایطی مانند سایر تیم‌های حاضر در لیگ را ندارد. باید تکواندوکاران از شهرهای مختلف جمع بشوند و با توجه به آنکه تمرین ندارند، مخالف برگزاری لیگ هستیم.

هومن مهیمن سرپرست تیم فرمانیه هم با بیان اینکه مخالف برگزاری لیگ در شرایط کروناست، عنوان کرد که باید امکانات لازم برای تعیین تکلیف تیم‌های اول تا چهارم فراهم شود.

مرتضی کریمی مدیر فنی تیم «کن» هم به خبرنگار مهر گفت: در شرایط فعلی نمی‌توانیم شاهد برگزاری مسابقات باشیم و کرونا مشکلات زیای برای جامعه ایجاد کرده است. ضمن اینکه تیم‌ها و تکواندوکاران دیگر انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات ندارند. برای تصمیم گیری هم می‌توان تیم‌ها را به صورت مشترک قهرمان معرفی کنند. بهتر است مسئولان فدراسیون به دنبال تهیه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری فصل بعد باشند.

گودرزی مربی تیم نفت هم گفت: در رابطه با برگزاری ادامه مسابقات من با دوستان در سازمان لیگ هم صحبت کردم، اگر توان تیم‌ها را با هم مقایسه کنیم، تعیین تیم‌های برتر لیگ چندان سخت نیست و بعید می دانم همین رده بندی در صورت برگزاری مسابقات هم تغییر کند. بهتر است سلامتی ورزشکاران، داوران، مربیان و کادر برگزاری اولویت قرار گیرد. در صورت برگزاری شک نکنید که خیلی از تیم‌ها که در مسابقات حاضر نمی‌شوند. با تعلل سازمان لیگ در حال از دست دادن زمان هستیم و منطق آن است که با اتمام لیگ طبق همین جدول به دنبال برگزاری فصل جدید باشیم.

مرتضی سلطانی سرمربی پاس قوامین هم به خبرنگار مهر گفت: با توجه به وضعیت کنونی و صادر نشدن مجوز برگزاری مسابقات تا این لحظه، شرایط سخت و سخت تر می‌شود و مشکلات تیم‌ها نیز برای قراردادهای فصل بعد و تسویه حساب فصل قبل دو چندان شده است. به نظر می‌رسد فدراسیون تکواندو باید به دنبال فراهم کردن شرایط برای فصل جدید باشد. وقتی برای تیم ملی مجوزی صادر نشده، چگونه انتظار دارید مسابقات برگزار شود.

خواجه حسنی مربی مس کرمان در مورد برگزاری مسابقات لیگ گفت: اگر یک نفر ناقل بیماری باشد، شک نکنید که مشکلات زیادی برای تیم‌ها و قهرمانان ایجاد می‌شود. کرونا زندگی مردم را تحت تأثیر قرارداده و واقعاً برگزاری مسابقات تکواندو چه ضرورتی دارد. بیشتر بازی‌های که قرار است برگزار شود، جنبه تشریفانی دارد و هیچ تأثیری در صعود و سقوط تیم‌ها ندارد به همین دلیل انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات وجود ندارد.

عاشوری سرپرست تیم چای زرین گیلان هم گفت: با ادامه این روند فصل بعد مسابقات را از دست می‌دهیم. وزارت ورزش تمرین و مسابقه را در تکواندو منع کرده، این تعلل باعث می‌شود که تیم‌ها برای فصل بعد به مشکل برخورد کنند. مسئولان فدراسیون باید تصمیم منطقی در این مورد بگیرند.

از نظرات مسئولان تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر به نکات مؤثری می‌توان دست پیدا کرد. اینکه کرونا هنوز مشکل ساز است و فدراسیون شرایط برگزاری مسابقات را ندارد. اینکه با تعلل در تصمیم گیری تیم‌ها فصل بعد را از دست داده و باید با مسائل مالی مربوط به لیگ ۹۸ را حل کنند و در نهایت زیرساخت‌های لازم برای مسابقات آتی فراهم شود.

در لیگ برتر مردان که رده بندی تیم‌ها طبق جدول مشخص است و تصمیم گیری در این مورد کار چندان سختی نیست. ولی در مورد بانوان تصمیم گیری سخت و دشوار است. تیم‌ها هر کدام چند بازی عقب افتاده دارند و نمی‌توان به رده بندی فعلی بسنده کرد. شاید بهترین تصمیم لحاظ کردن رده بندی نهایی در پایان دور رفت هست که همه تیم‌ها برابر هم مبارزه کرده و نتایج شفاف و روشن است و تیمی لطمه نمی‌خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار