کد خبر: ۸۵۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 06 June 2020
 
مصدومیت گردشگر و دستگیری متصرفان اراضی ملی در آستارا

تابناک/ گردشگری به علت سقوط از ارتفاعات روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا مصدوم شد و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، سه متصرف اراضی ملی را دستگیر کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز شنبه اظهار کرد: امروز یک گردشگر ۳۲ ساله اردبیلی از ارتفاعات کوته کومه سقوط کرده بود و چهار امدادگر هلال احمر بعد از ارائه کمک های اولیه در محل حادثه، مصدوم را به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان منتقل کردند.

حسین خورشیدی افزود: مصدوم از ناحیه سر، گردن و کتف آسیب دیده اما وضعیت عمومی او مطلوب است و گردشگران و شهروندان، در حوادث مختلف با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: سه نفر از اهالی روستاهای خسرومحله، سیبلی و خلیله سرای بخش لوندویل، چهار هزار متر مربع اراضی ملی را در این روستاها تصرف کرده بودند و دیروز با تلاش ماموران این اداره، دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

نسرین غزنوی اظهار کرد: دستگیری آنها مطابق حکم و هماهنگی قضایی بود و اراضی ملی را نیز بعد از برداشت موانع فیزیکی، از تصرف متهمان خارج کردیم.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مناطق کوهستانی و جنگلی آن از مقاصد گردشگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار