کد خبر: ۸۵۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 04 June 2020

 

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور بسترسازی برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: تاریخ جامع دفاع مقدس تدوین می‌شود.

تاریخ جامع دفاع مقدس تدوین می‌شود

تابناک/سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضرورت حفظ و نشر مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آگاه‌سازی نسل‌های جدید از آن را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه دشمن از این کار به شدت واهمه دارد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا بسترهای لازم برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس فراهم شود.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه تاریخ جامعه دفاع مقدس هنوز به رشته تحریر در نیامده و تدوین نشده است عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنده پس از قبول مسئولیت خطیر در مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور زمینه‌سازی برای تحقق همین هدف مهم است.

بایرامی تلاش و همکاری تمامی مجموعه‌های علمی، نظامی، دانشگاهی و سازمان‌های ذیربط برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس را خواستار شد و تصریح کرد: برای تهیه تاریخ جامعه دفاع مقدس علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور نیازمند همکاری همه گروه‌های مرتبط هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه تاریخ جامع دفاع مقدس ابتدا باید چارچوب‌های آن مشخص و سپس به تدریج برای عملیاتی کردن این برنامه اقدامات بعدی انجام شود تصریح کرد: در حال حاضر به صورت کم و بیش و جزئی برخی از یگان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌ها اسناد مکتوبی را در این زمینه به چاپ رسانده‌اند.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اقدامات اشاره شده برای تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس را ناکافی خواند و با تأکید بر اینکه کارها در این حوزه باید جهادی دنبال شود اظهار داشت: تمامی اسناد پراکنده‌ای که تاکنون توسط مجموعه‌های نظامی تدوین شده در قالب تاریخ جامع دفاع مقدس گنجانده می‌شود.

بایرامی از فعالیت 35 ساله خود در مجموعه نیروهای مسلح و بسیج و حضور 20 ماهه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان سخن گفت و ابراز داشت: ادامه خدمت در قالب سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور و هم‌نشینی با اهالی قلم در این حوزه توفیق بسیار بزرگی است که نصیبم شده است.

وی‌ مأموریت‌های بسیار مهم و خطیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور را برشمرد و در تشریح آن گفت: کار در حوزه ادبی شامل شعر و ادب، خاطرات و موضوعات این‌چنینی با رویکرد دفاع مقدس یکی از این مأموریت‌ها محسوب می‌شود که باید برنامه‌های آن را در سنین مختلف کودکا، نوجوانان و جوانان تهیه کنیم.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور یکی از بهترین راه‌های ارائه اسناد دفاع مقدس به قشر جوان، نسل‌های جدید و مخاطبان را تبدیل آن‌ها به کتاب و اسناد مکتوب ذکر کرد و ابراز داشت: با این اقدام اولاً دسترسی به آن برای مخاطب سهل‌تر شده و در درجه دوم صیانت از این اسناد ارزشمند راحت‌ می‌شود.

بایرامی ممانعت از به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک شهدای اسلام و دستاوردهای دفاع‌مقدس را یکی از اهداف سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: احداث موزه‌های دفاع مقدس و جمع‌آوری اسناد آن از جمله برنامه‌هایی است که برای عمل به همین تکلیف مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر کدام از اسناد جمع‌آوری شده از رزمندگان، شهدا و ایثارگران یک سند مهم از دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود گفت: هنرآفرینی‌ رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس همواره با یک اخلاص درونی همراه بود اما با این حال در مسیر بازنشر این فداکاری‌ها در سطح جامعه باید به صورت جدی ورود کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار