کد خبر: ۸۵۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 03 June 2020

 

اجاره ویلا در شمال یکی از روش های مرسوم برای اقامت می باشد که گردشگران تور شمال قبل از سفر به دنبال اقامتی برای اجاره می باشند چرا که شمال ایران به دلیل آب و هوای خوب و جاذبه های گردشگری هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در این مقاله لحظه آخر می خواهیم مختصری راجع به مزایا و معایب اجاره ویلا در شمال در اختیارتان قرار دهیم.

اجاره ویلا

در محله های مختلف شهر های شمالی ویلاهای بسیاری با امکانات متفاوت وجود دارد که به صورت سالانه و یا ماهیانه و روزانه به گردشگران و مسافران شهر کرایه داده می شود، اقامت در این ویلاها می تواند گزینه بسیار خوبی برای گردشگرانی باشد که به صورت گروهی سفر می کنند باشد، اجاره ویلا در شهر شمال مزایا و معایب هایی دارد که گردشگران می توانند با توجه به آن ها نسبت به انتخاب این روش برای اقامت اقدام کنند.

 

 

مزایای اجاره ویلا در شمال

اجاره ویلا در شمال برای گردشگران تور شمال که به صورت خانوادگی و دسته جمعی به شمال سفر می کنند بسیار مفید است و به کاهش هزینه هایشان کمک می کند اما اجاره ویلا برای خانواده های کم جمعیت مناسب نمی باشد! یکی دیگر از مزایای کرایه دسته جمعی این است که می توان به اقامت در کنار یکدیگر اشاره کرد، لازم به ذکر است که بزرگ ترین اتاق های موجود در تمامی هتل ها 6 نفره می باشد و کسانی که دسته جمعی سفر می کنند باید تقسیم شوند، اما در صورت اجاره ویلا می توانند در کنار یکدیگر باشند و از سفر خود لذت ببرند.


انواع ویلا و سوئیت ها در شمال

ویلای ساحلی

همیشه یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات ما از شمال سواحل طولانی، زیبا و آرام دریای خزر می باشد، پیاده روی در ماسه ها و صدای زیبای امواج برایمان آرامش خاصی داشته و دارد. بوی دریا با آن تازگی و طراوت هوا همیشه برایمان دلنشین می باشد، داشتن ویلا در اتمسفر عالی و فارغ از شلوغی شهر، زندگی ماشینی و مشکلات مختلف سرسام آور شهری بسیار لذت دارد. تمامی ویلا های ساحلی شمال فاصله منتاسب تا امکانات شهری دارند و جاده و خیابان های اصلی نزدیک هستند و در فصل های پاییز و زمستان نیز دسترسی راحتی دارند. 
ویلا ساحلی شمال به ویلایی گفته می شود که در کنار خط ساحلی و با فاصله کمی از دریا ساخته شده است. از ویژگی ویلا های ساحلی می توان به چشم انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای موج، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده های اصلی می باشد.
بهترین و زیبا ترین ویلای ساحلی را می توان به ویلاهایی که چسبیده به دریا می باشد نسبت داد و ممکن است ویلای ساحلی مستقل باشد و یا اختصاصی، گاهی هم ویلای ساحلی در شهرک و در قطعه اول ساحل و دریا باشد که هر کدام از اجاره و خرید این نوع ویلاها بسته به سلیقه فردی شخص دارد.
 
 

اجاره ویلا در شمال

 

ویلا جنگلی

جنگل ها یکی از آفریده های طبیعت هستند، اجاره ویلا جنگلی یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که به دنبال بیشتر لذت بردن از اطرافشان هستند، ویلای جنگلی با داشتن مناظر فوق العاده ای از جنگل که صدای پرندگان و سایر جانوران را هم با خود به همراه می آورند و بهترین پیشنهاد برای کسانی می باشد که به طبیعت علاقه فراوانی دارند و می خواهند با طبیعت بیشتر ارتباط برقرار کنند و تعطیلات خود را به دور از شهر و در فضایی کاملا متفاوت و با آب و هوای دلچسب و پاک سپری کنند. ویلای جنگلی می تواند به صورت مستقل و در محیطی خصوصی و یا ویلا جنگلی در شهرک با ضوابط و مقررات خاص شهرک قرار داشته باشد و انتخاب ویلا جنگلی مستقل و یا ویلا خصوصی و مستقل و کاملا شخصی که به سلیقه افراد بستگی دارد.
ویلای ساحلی و ویلای جنگلی به دو دسته ویلا ساحلی و جنگلی مستقل و خصوصی و یا شهرکی و درون شهرک تقسیم می شوند، هر دو دسته ویلا دارای امنیت کامل در غیاب مالک دارد.

 

 

ویلا جنگلی


ویلا کلبه ای

یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین رویای بیشتر مردم در تمام کشور های دنیا و همچنین ایران، زندگی در یک فضای چوبی و رویایی تر از آن، زندگی کردند در یک خانه ی تمام چوب است که این نوع معماری در اروپا و آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و نیز  درصد بالایی از خانه های مدرن و شیک در این کشور ها از چوب ساخته می شود، استفاده فراوان از چوب به عنوان اصلی ترین متریال در ساخت خانه در این کشورها به دلیل مزایای فوق العاده آن می باشد. اجاره کلبه چوبی در جنگل های شمال حال و هوای دیگری دارد بوی چوب و منظره بی نهایت چشم گیر جنگل که در هر فصلی زیبایی به خصوص خودش را دارد. تجهیزات کلبه های چوبی نسبت به ویلاهای دیگر کمتر است اما نیازهای اولیه مسافر را برآورده می سازد و لذت سفر را چند برابر می کند.

 

ویلا کلبه ای


اجاره خانه های روستایی در شمال

برای لذت بردن از طبیعت بکر شمال ایران کافی است تا کاشانه ی روستایی را انتخاب کرده و از محیط سرسبز و بکر روستایی لذت ببرید، گردشگران که علاقه مند به طبیعت بکر در دل روستا هستند، اجاره خانه های روستایی را ترجیح می دهند خانه هایی که چیدمان سنتی و قدیمی را دارد با امکانات جرئی که نیازهای مسافر را برآورده می کند، گردشگران تور طبیعت گردی هم می توانند این منطقه را برای اقامت در شمال انتخاب کنند، علاوه بر لذت بردن از هوای دلپذیر، طبیعت بکر می توانند غذاهای محلی سفارش بدهند و نوش جان کنند. لازم به ذکر است که اجاره خانه های روستایی در شمال نسبت به اقامتگاه های دیگر ارزان تر می باشد.

 

خانه روستایی


ویلاهای لوکس و لاکچری

اولین چیزی که با شنیدن ویلای لوکس و لاکچری به ذهنمان می رسد، گران قیمت بودن خانه، وسایل و متریال داخل و بیرون به کار گرفته شده داخل آن می باشد. نکاتی مانند متراژ بنا، موقعیت مکانی و عناصر دیگر در لوکس بودن ویلا تاثیر گذارند، در کنار این خصوصیات لوکس بودن و یا نبودن ویلا در شمال به دیدگاه و سلیقه شخصی وابسته است بنابراین تعریف دقیقی برای این خانه ها نمی توان داشت. همچنین منطقه و مجله ای که ویلا در آن ساخته می شود در لوکس بودن آن تاثیر به سزایی دارد. ویلایی که با بهترین مصالح و معماری زیبا در مرکز شهر ساخته شود را نمی توان گفت ویلای لاکچری، چرا که در منطقه ای پر رفت و آمد و شلوغ ساخته شده است. معمولا برای ساخت و یا اجاره ویلای لاکچری در بهترین مناطق شمال از نظر شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی نسبت به سایر مناطق شمال برتری دارند و ویلاهای شیک در آن مکان ها طراحی و ساخته می شوند. ویلاهای لوکس باید مناظر رو به بیرون خاص و رویایی داشته باشد چه در شهر باشند چه خارج از شهر. اکثر ویلاهای لاکچری در شمال در بهترین نقطه ساحل ها، دامنه و کوهپایه ها و جنگل ساخته می شوند که دید عالی به شهر و نزدیک ترین شهر ، مناظر اطراف و چشم انداز بسیار زیبایی در شب دارند که بهترین چشم انداز رو به دریا و طبیعت است حس بسیار خوبی را منتقل می کند.

 

ویلا لاکچری


متریال ویلای لوکس در شمال 

مصالح و مواد به کار رفته در ساخت ویلا، اسباب و اثاثیه باید از بهترین نوع ممکن باشد، مانند سنگ مرمر، چوب درختان پهن برگ، گچ با کیفیت بالا  و کریستال و بلور استفاده شده باشد.


امکانات ویلاهای خاص و لاکچری در شمال

این نوع ویلاها معمولا از امکانات و  ویژگی های خاصی برخوردارند که سایر ویلاها از آن ها بهره مند نیستند به عنوان مثل شامل امکانات سینمای خانگی، اتاق بازی، استخر، سونا، جکوزی، آتشکده داخل حیاط، پاسیو، روف گاردن، محوطه سازی مهندسی حیاط، درب و پنجره های کیفیت بالا، تی وی وال، اتاق خواب های مستر، کابینت مدرن در آشپز خانه، شیر آلات برند درجه 1، نورپردازی درحیاط و استخر که جلوه خاصی به ویلا می دهد می باشد.

 

ویلا لاکچری


سطح امنیت ویلاهای لاکچری

افرادی که این نوع ویلا ها را خریداری و یا اجاره می کنند اکثرا افرادی شناخته شده و یا معروف هستند که نیاز به ویلاهایی با امنیتی بالا دارند تا آرامش و تفریحشان حفظ و اموال شخصیشان در امان باشد و ساخت ویلا به صورتی باشد که بیرون محوطه ویلا کسی به داخل و حیا ط مشرف نشود، معمولا ویلاهای لوکس را با حیاط بزرگ و دیوار های بلند و مرتفع می سازند و از بهترین دزدگیرها استفاده می کنند، همچنین دوربین مدار بسته و حرارتی، صوتی نیز در ویلاهای لوکس شمال مورد استفاده قرار می گیرد.
عده ی کم و بسیار خاصی از گردشگران تور شمال ویلاهای لوکس و لاکچری را اجاره می کنند چرا که هزینه اجاره در این نوع ویلاها بسیار سنگین می باشد و گردشگران ویلاهای ساحلی، جنگلی با امکاناتی که نیاز هایشان را برطرف می کند را ترجیح می دهند، مگر که قصد خرید ویلاهای لاکچری در شمال را داشته باشند.

 

اجاره ویلا لاکچری


اقامت در هتل های شمال

از آن جا که شمال ایران دارای مناطق بسیار زیبا، بکر و چشم گیر می باشد سبب شده که همه روزه گردشگران و مسافران بسیاری برای سفر این منطقه را انتخاب می کنند از این رو هتل های متعددی در شمال ایران با امکانات متعدد وجود دارد که عده ای از گردشگران و مسافران تور شمال هتل را برای اقامت و گشت و گذار چند روزه خود انتخاب می کنند، هتل ها نسبت به اقامت و ویلا ها مزایا و معایبی دارد:

 

هتل در شمال


مزایای اجاره ویلا در شمال

 مهم ترین مزیت اجاره ویلا در شمال به جای رزرو هتل بدون شک امکان اجاره فضای بیشتر، داشتن حریم خصوصی و صرف هزینه کمتر به ازای مکان بزرگ تر است، افرادی که به همراه دوستان در قالب چند خانواده به شمال سفر می کنند با اجاه ویلا امکان تقسیم کردن هزینه اجاره را خواهند داشت.
از دیگر مزایای اجاره ویلا در شمال آشپزخانه مجزا، بالکن، باربکیو، سرویس حمام و دستشویی مستقل و در اکثر اوقات حیاطی بزرگ و فضای کافی برای پارک چند ماشین در اختیار خواهند داشت، اگر ویلای اجاره شده بخشی از یک مجموعه ویلایی، ویلای آپارتمان و یا شهرک باشد از امکانات مشترکی مانند زمین فوتبال و والیبال، استخر مشترک، وجود نگهبان و امنیت بالاتر بهره مند می شوند.


معایب اجاره ویلا در شمال

اکثر هتل ها  فقط سرو صبحانه دارند و گردشگران برای ناهار و شام هزینه جدا پرداخت کنند و یا بیرون از هتل در رستوران نوش جان کنند، چرا که هتل ها مانند ویلا و اقامتگاه ها آشپز خانه مجزا ندارد. گردشگرانی که به صورت دسته جمعی سفر می کنند نمی توانند همگی با هم در یک جا باشند و باید به صورت 4 یا 6 نفره از هم جدا شوند و  هزینه اجاره هتل نسبت به ویلا بیشتر است.


در مجموع مزایای اجاره ویلا در شمال از مزایای رزرو هتل بیشتر است و هر روز به محبوبیت اجاره ویلا در شمال در بین اقشار مختلف جامعه و افراد با سبک و سلیقه های مختلف زندگی افزوده می شود. با اجاره ویلا در شمال آزادی و امنیت کامل در کنار صرف هزینه های کمتر را در اختیار خواهند داشت در حالی که با رزرو هتل از این نوع امکانات خبری نیست، البته رزرو هتل در شمال نیز مزایای خاص خودش را دارد و افرادی که برای اولین بار به شمال سفر می کنند و یا توریست های خارجی، این گزینه را  به اجاره ی ویلای مستقل در شمال ترجیح می دهند.
در صورت سفر و اقامت در شمال و برای اجاره ویلا و رزرو هتل با امکانات و قیمت های مختلف کافی است با مشاورین املاک تماس بگیرید.

 

هتل شمال


اجاره ویلا در شمال مختص چه کسانی می باشد؟

اگر برای سفر به شمال به دنبال آزادی و امنیت بیشتر در کنار بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر با قیمت پایین تر و ارزان تر هستید اجاره ویلا در شمال مناسب شما است، اما اگر حوصله تمیز کردن خانه و پخت و پز  و خرید را ندارید رزرو هتل امکانات بیشتری را در اختیار گردشگران تور شمال قرار می دهد.

اجاره سوئیت و آپارتمان در شمال

با اجاره ویلاهای ساحلی و جنگلی، کلبه و خانه های چوبی در شمال حتما نیاز به یک وسیله و ماشین برای رفت وآمد به داخل شهر و خرید وسیله و خورد و خوراک دارید، اما با اجاره سوئیت در بست و واحد آپارتمان در منطقه شهری شمال دسترسی بهتری به بازار و سوپر مارکت و کافه رستوران بدون نیاز به ماشین و وسیله شخصی خواهید داشت و با فرهنگ و مردم شهر های شمال نیز بیشتر آشنا خواهید شد. گردشگرانی که در سفر به شمال قصد زندگی کردن مانند یک شمالی و محلی را دارند اجاره آپارتمان و سوئیت داخل شهر در شمال گزینه مناسبی می باشد. لازم به ذکر است که قبل از رسیدن با صاحب خانه در رابطه با کافه ها و مراکز گردشگری شهر هماهنگ کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید، این گزینه ارزان ترین گزینه برای اجاره ویلا و سفر به شمال است.

 

اجاره آپارتمان در شمال


چه زمانی در شمال ویلا اجاره کنیم؟

به ترتیب علاوه بر قیمت ارزان تر با شلوغی کمتر و آرامش بیشتر  مواجه می شوید، به طور مثال با اجاره یک ویلای لوکس و لاکچری به دور از شلوغی های شهر با قیمت باور کردنی و بسیار ارزان را تجربه خواهید کرد. در فصول بهار و تابستان و در ایام تعطیل امکان اجاره ویلا برای بیشتر از 3 روز در شمال کم می شود و قیمت ها بالا می رود، به علاوه از سکوت و آرامش خبری نیست و  از شلوغی شهر هم خبری نیست.
در ایام تعطیل شهر های توریستی شمال کشور از تهران هم شلوغ تر می شود، به عنوان مثال در ماه تیر و مرداد سال 97 بیش از 15 میلیون مسافر به مازندران سفر کرده اند و ترافیک در متل قو در تعطیلات تابستانی بسیار سنگین تر از بزرگراه های معروف تهران می باشد و برای رفت و آمد در سطح شهر لاهیجان در ایام تعطیل حداقل دو تا سه ساعت را باید در ترافیک بمانید، ترافیکی که در روزهای عادی وجود ندارد.

 

متل قو


امکان لغو هتل و ویلا در شمال

امکان لغو هتل و ویلا در شمال در روزهای تعطیل کمتر دیده می شود و ممکن است صاحب خانه با شما راه نیاید و از شما پیش پرداخت بخواهد و امکان لغو اجاره را عملا نداشته باشید، بنابراین امکان لغو اجاره ویلا در شمال نسبت به لغو رزرو هتل در شمال همیشه کمتر است که در صورت تغییر برنامه ها باید مد نظر داشت.


قوانین و مقررات رزرو ویلا در شمال

1: ساعت تخلیه و تحویل در هتل، هتل آپارتمان و ویلا در شمال ساعت 2 بعدازظهر و دیگر واحدهای اقامتی ویلا ها ساعت 12 می باشد، و ساعت تحویل ویلا به مهمان ساعت 2 بعد از ظهر می باشد.
2: ارائه اصل سند شناسایی و شناسنامه زوجین مطابق با مشخصات مهمان الزامی می باشد.
3: مسافرین محترم قبل از ورود به ویلا تمامی مبلغ را تصویه کرده و کلید ویلا را تحویل مسافر داده و نیم ساعت قبل از رفتن با شماره ثبت شده تماس حاصل نمایید.

 

اجاره ویلا در شمال


مقررات و جرایم اجاره ویلا در شمال

چنانچه مهمان ها در موعد مقرر به هتل یا ویلا مراجعه ننمایند مکان ذخیره شده فقط به مدت یک شب خالی نگه داشته می شود و روز بعد باطل می شود.
جرائم و انصراف واحد اقامتی از مبلغ دریافتی کسر و ما بقی وجه دریافت مسترد خواهد داشت.
شرایط ابطال رزرو به شرح زیر می باشد:
تا 15 روز قبل از ورود مهمان بدون خسارت.
از 10 تا 8 روز قبل از ورود مهمان 40 درصد از هزینه یک شب اقامت از کل اتاق رزرو شده به عنوان جریمه اخذ می گردد، اگر چند شب باشد شبی 40 درصد برداشته می شود.
3 تا 4 روز قبل از ورود مهمان 70 درصد از هزینه کل کرایه کسر می شود.
مهمانان گرامی متعهد می باشند که:
نظافت شما نشانه ی شخصیت شما می باشد خواهشمندیم در زمان اجاره ویلا نظافت را رعایت فرمایید.
در صورت نهایی کردن تصمیم خود رزرو را در دفتر ثبت نمایید.
رعایت مسائل اخلاقی قوانین حاکم جامعه بهداشت فردی و اجتماعی 
حفظ و نگهداری اشیا قیمتی بر عهده مهمانان می باشد و در صورت تخلیه واحد اقامتی هیچ گونه مسئولیتی پذیرفته نمی شود.
تمامی وسایل و تجهیزات ویلا به طور سالم تحویل داده می شود و بدون هیچ مشکلی تحویل گرفته می شود و در صورت آسیب و صدمه خسارت دریافت می شود.
گردشگران تور داخلی و تور شمال می توانند برای رزرو هر نوع اقامتی و اجاره ویلا در شمال  مکان مورد نظر خود را از طریق سایت رنتیجا رزرو کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار