کد خبر: ۸۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 02 June 2020

     

دبیر کارگروه عفاف و حجاب شهرستان فومن اظهار کرد: حجاب ستیزی از اهداف مهم تهاجم فرهنگی غرب و پوشش دینی را سدی بزرگ در برابر این تهاجم فرهنگی معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، اولین جلسه کارگروه عفاف و حجاب شهرستان فومن به ریاست شاهین علیزاده معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فومن و با حضور روئسای ادارات شهرستان و اعضای ذیربط روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه در سالن اجتماعات آیت الله بهجت فرمانداری تشکیل شد.

یوسف نیک انجام رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و دبیر کارگروه عفاف و حجاب در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند مشارکت همگانی دانست و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به‎عنوان یکی از ضروریات جامعه مستلزم برنامه ریزی علمی و عملی در حوزه فردی، اجتماعی و خانواده معرفی کرد.

نیک انجام تصریح کرد: با تبلیغات درست و منسجم و هدفدار به نحو شایسته تر می توان گسترش حجاب و پوشش اسلامی در فضای مجازی ارتقاء ببخشیم.

این مسئول حجاب ستیزی را از اهداف مهم تهاجم فرهنگی غرب دانست و پوشش دینی را سدی بزرگ در برابر این تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

در ادامه معاون فرماندار شهرستان شاهین علیزاده با اشاره به این که شهرستان فومن زادگاه بزرگان دینی کشور است و در عصر معاصر، دو عالم دینی یعنی حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره) و آیت الله اریب فومنی (ره) را تقدیم جهان اسلام و تشیع نموده است، اظهار داشت: متولیان شهرستان با این سابقه دینی باید نسبت به حفظ بافت فرهنگی و مذهبی آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: با طرح این که امر به معروف و نهی از منکر درخصوص حجاب و عفاف وظیفه ای همگانی است، بر لزوم آگاهی دهی و فرهنگ سازی و تولید محتوا از طریق پیام های فرهنگی با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت فضای شهری تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فومن ضمن اعلام این که نیروی انتظامی همچون گذشته، برخورد با هنجارشکنان را در دستور کار داشته باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی نیز در عمل به وظایف خود در این حوزه اهتمام داشته باشند.

ارسال برنامه پیشنهادی توسط تمام دستگاهها به ویژه دستگاههای فرهنگی  و دانشگاه ها به دبیرخانه کارگروه عفاف و حجاب مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات محیطی در فضای مجازی. طراحی پیام ها و هشدار بصورت تبلیغات محیطی توسط ادارات، نصب بنر در فضای گردشگری با موضوع عفاف و حجاب توسط شهرداریها، تبیین مسئله عفاف و حجاب در نشریات محلی مکتوب و الکترونیکی در بخش فرهنگی از سوی مسوولین این نشریات، برخورد جدی نسبت به هنجار شکنان توسط نیروی انتظامی در شهرستان به ویژه مناطق و تفرجگاههای گردشگری ماسوله و قلعه رودخان، تهیه گزارش عملکرد یک ماهه توسط ادارات و سازمانهای مربوطه در حوزه عفاف و حجاب پایان هر ماه و ارسال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از اهم مصوبات کارگروه عفاف و حجاب بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار