کد خبر: ۸۵۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 02 June 2020

آغاز لایروبی رودخانه بزرگ لنگرود

شهردار لنگرود از آغاز لایروبی و پاک‌سازی رودخانه بزرگ این شهر خبر داد.

تابناک/ لایروبی رودخانه بزرگ لنگرود، امروز سه‌شنبه _۱۳ اردیبهشت ماه با تنها دستگاه استاندارد و مخصوص لایروب در ایران که از اهواز به لنگرود منتقل شده، آغاز می‌شود و تا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید.

وی افزود: این دستگاه لایروب و غول پیکر یک بیل شناور به ارتفاع دو متر دارد و به صورت کاملاً اصولی بستر رودخانه را لایروبی می‌کند.

شهردار لنگرود عنوان کرد: لایروبی و پاکسازی رودخانه توسط دو اکیپ حدوداً ۱۵ نفره انجام و برای آن ۱۰ میلیارد از محل اعتبارات شهرداری هزینه صرف می‌شود.

رجایی با بیان اینکه رودخانه لنگرود تاکنون به صورت اصولی لایروبی نشده است. افزود: جلوگیری از سرریز شدن و طغیان آب و سیلاب در زمان بارندگی شدید، پاکسازی بستر رودخانه از ضایعات و زباله، گیاهان و جلبک‌های مزاحم محیط زیست آبزیان از محاسن اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه پس از لایروبی رودخانه، در کنار پل خشتی لنگرود طرح قایق‌های تفریحی برای شهروندان اجرا می‌شود، تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ پاکیزگی و زیبایی رودخانه بزرگ لنگرود، با پرهیز از ریختن زباله در داخل رودخانه، با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار