کد خبر: ۸۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 31 May 2020

استاندار گیلان:نظارت های مردمی بر بازار تقویت شود

تابناک/استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت پایش و رصد مستمر بازار و بخش های مرتبط با معیشت مردم گفت: لازم است نظارت های مردمی که همواره اثرگذارتر است، تقویت شود.

 به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛  ارسلان زارع  روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت : انتظار داریم نظارت بر بازار توسط خود بازار انجام شود ، زیرا نظارت مردم بر مردم همواره اثرگذارتر است؛ ضمن آنکه این نظارت می‌تواند توسط اتحادیه ها و اتاق اصناف که برخاسته از متن مردم هستند، باشد.
وی  اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را راه حلی مناسب برای مقابله با تحریم های دشمنان خواند و افزود: مقاومت مردم ایران اسلامی و ایستادگی آنان در تمامی مراحل دشوار و نیز مدیریت شایسته دولت تدبیر و امید ، موجب شده تا در مقابل فشارها ایستادگی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود نگرانی‌هایی در خصوص افزایش قیمت نهاده ها و فعالیت های جانبی تولید محصولات کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی برای جلوگیری از گرانی قیمت سم علف‌کش و کمباین با هماهنگی و مدیریت اداره‌کل تعزیرات حکومتی تشکیل شود.

وی فراهم کردن امنیت خاطر کشاورزان را امری مهم خواند و گفت: موضوع افزایش قیمت باید در کمیسیون نظارت استان، کارشناسی شود البته باید کوشید تا حد امکان، افزایش قیمتی در استان مصوب نشود.

 زارع با اشاره به خسارت های وارد شده به بازار و بخشی از تولید کنندگان ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: دولت حدود یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان اختصاص داده که لازم است تمامی خسارت دیدگان در ۱۴ رسته اعلام شده در سامانه کارا ثبت نام کنند تا نسبت به بررسی درخواست آنان و ارائه تسهیلات به واجدین شرایط اقدامات شود.

وی تورم استان در سال گذشته را پایین تر از متوسط کشوری عنوان و تصریح کرد:  اگرچه تورم در گیلان طی فروردین ماه امسال نیز ۹ دهم درصد کمتر از متوسط کشوری بود ، اما این نرخ ایده آل نیست و انتظار دارم تولیدات استان ، بازار را در کشور تعدیل کرده و تحت تاثیر قرار دهد.

وی به پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش ۱۰ هزار تنی تولید برنج در سال جاری نیز اشاره و اضافه کرد : با وجود آنکه عملیات نشاء در گیلان نسبت به گذشته با کمی تأخیر انجام شده، اما تحقق این میزان افزایش ، خوب است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت جانگذاز معمار کبیر انقلاب امام راحل، خردادماه را یادآور حادثه و حماسه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواند و سیره عملی امام خمینی (ره) مبنی بر اجرای عدالت اجتماعی و تلاش مسئولان و خادمان نظام اسلامی برای خدمت صادقانه به آحاد مردم به ویژه اقشار کم برخوردار و مستضعفان را الگوی همگان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار