کد خبر: ۸۵۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 30 May 2020

 

تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان رفع مشکلات مناطق دورافتاده گیلان از حیث برخورداری از نعمت برق را ضروری دانست و گفت: مسئولان کشوری باید توجه ویژه‌ای به صنعت برق گیلان داشته باشند.

 

 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان: برخی روستاهای استان هنوز از نعمت برق محروم هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با وی اظهار داشت: برق یک نعمت است که مردم ما از آن برخوردار هستند اما یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در استفاده از انرژی برق هستیم و این یک اسراف است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به عدم برخورداری از نعمت برق در برخی روستاهای اطراف شهرها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر روستاهای کشور از این نعمت برخوردار شدند و ما امروز مدیون انقلاب اسلامی، خون شهدا و همچنین شکرگزار نعمت‌های خداوند هستیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مشکلات تیرهای برق در برخی شهرها و روستاهای گیلان افزود: وجود تیرهای برق در وسط کوچه‌ها و خیابان‌ها به دلیل عقب نشینی بناها موجب بروز آسیب‌هایی شده است از طرفی تیرها و کابل‌های برق در نقاط گیلان فرسوده بوده و نیازمند بازسازی هستند بنابراین لازم است که تیرهای برق در سطح روستاها و شهرها مورد رصد قرار گیرند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی صنعت برق در استان گیلان خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری باید توجه ویژه‌ای به صنعت برق گیلان داشته باشند از طرفی برخی آسیب‌ها ناشی از برنامه‌های در سطح ملی و وزارت نیرو است و شرکت‌ استانی تنها مجری برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بحران برف در اواخر سال 98 تصریح کرد: سال گذشته برخی مردم روستاهای سطح گیلان به‌‌دلیل شکستگی‌های تیرهای برق، دو هفته از نعمت برق محروم بودند و این یک آسیب است و از دستگاه‌های متولی انتظار داریم که از مسئولان کشور، رفع این مشکلات را مطالبه‌گری کنند زیرا ترانس‌های برق گیلان ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خسارت‌ها با نظارت‌های جدی کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: بی‌صدا نگه داشتن آسیب‌ها همیشه برای مردم سخت بوده اما حُسن و استوارکردن کارها با نظارت جدی و وجود ناظران تیزبین محقق می‌شود و ما همه خدمتگزار مردم هستیم و حضور مسئولان در کنار مردم موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود‌.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان، رسیدگی و رفع مشکلات مناطق دورافتاده گیلان از حیث برخورداری از نعمت برق و امکانات را ضروری دانست و گفت: رفع مشکلات این مناطق توسط شرکت توزیع برق گیلان ضروری است و برای استفاده بهینه از انرژی برق نیز باید آموزش‌های لازم در این زمینه به مردم داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در این دیدار با اشاره به عدم اختصاص اعتبارات ویژه برای بازسازی شبکه برق گیلان از سال 95 تاکنون اظهار داشت: گیلان بیش از یک میلیون و 470 هزار مشترک برق دارد و از استان‌های پربحران‌ محسوب می‌شود که در صورت عدم اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه توزیع برق با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

محمداسماعیل هنرمند به مشکلات ناشی از بحران برف در استان گیلان اشاره و بیان کرد: رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین برای ما بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه فصل تابستان را در پیش رو داریم که ممکن است با افزایش مصرف برق همراه باشد لذا شهروندان باید در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار