کد خبر: ۸۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 30 May 2020

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بحران شیوع کرونا به بخش اصناف خرد گیلان آسیب‌های فراوانی وارد کرده است گفت: در حال پیگیری جهت رفع مشکلات هستیم.

«بحران کرونا» آسیب زیادی به اصناف خرد در استان گیلان وارد کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان روی آوردن به کسب و کارهای مجازی و تشکیل پویش در خانه بمانیم در خانه بخریم  را ضروری خواند و اظهار داشت: بحران شیوع ویروس کرونا به بخش اصناف خرد استان گیلان آسیب‌های فراوانی وارد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اقداماتی نظیر رعایت نکات بهداشتی در خدمات‌رسانی صنوف و بازاریان استان به مردم با هدف پیشگیری از شیوع کرونا باید در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: در بحران کرونا، شبکه عرضه اقلام در بازار و تأمین آن به شکل مناسبی توسط صنوف خرد و کوچک گیلان انجام شد.

دلق‌پوش صنوف خرد را به عنوان مویرگ‌های حیاتی ارتزاق بازار و جامعه که نقش بسیار ویژه‌ای در راستای رفع نیازمندی‌های مردم حتی در روستاهای کوچک بر عهده دارند تلقی کرد و بیان داشت: گرایش مردم به سمت کسب و کارهای مجازی و تشکیل پویش در خانه بمانیم در خانه بخریم با راه‌اندازی سایت bihin.ir تاکنون بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی سایت bihin.ir اقدام نوآورانه و ویژه‌ای در حوزه کسب و کار در استان گیلان محسوب می‌شود عنوان کرد: این کار منجر به پویایی بخش اصناف و رونق عرصه تجارت شد و تصمیات کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان نیز در این راستا باید با هوشمندی و دقت کامل جهت ارتقاء اصناف اتخاذ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تغییر هرگونه نرخ را وابسته به تشکیل کمیته کارشناسی و ارزیابی مشترک از نهادهای ذیربط خواند و اظهار داشت: در ابتدا باید شرایط درخواست تغییر نرخ خدمات یا محصول با چند استان دیگر مقایسه و استعلام و سپس پیشنهاد کارشناسی به کمیسیون نظارت استان گیلان ارائه شود.

دلق‌پوش موضوع حق‌الزحمه هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف برخی از شهرستان‌ها در سال جدید را طبق آئین‌نامه و مکانیزم ارزیابی مورد تأکید قرار داد و گفت: ضروری است گزارش‌های عملکرد ماهانه مربوط به اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه به دبیرخانه کمیسیون نظارت استان گیلان به صورت منظم ارسال شود.

وی پاسخگویی رؤسای اتاق اصناف را امری لازم و ضروری اعلام کرد و با تأکید بر اینکه در این مسیر هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه‌ها باید از آبروی اصناف صیانت و پیشتیبانی کنند تا از هرگونه تخلفی در عرصه صنفی پیشگیری و جلوگیری به عمل آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در صورت مواجهه با تخلفات احتمالی در عرصه صنفی مماشاتی در کار نیست و کاملاً مراتب آن شفاف‌سازی می‌شود عنوان کرد: واحدهای صنفی و فعالان این حوزه نقشی مؤثر در حوزه تولید و توزیع برعهده دارند و حمایت از آنان در جریان شیوع بحران کرونا لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار