کد خبر: ۸۵۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 30 May 2020
 

استاندار گیلان از برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی منسجم استان از امروز خبر داد.

 
نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا گیلان گفت : جذب به موقع اعتبارات هزار و 120 میلیارد تومانی دولت در بخش‌های آسیب دیده از کرونا، زمینه ساز افزایش بدون سقف این مبلغ از سوی دولت خواهد شد.
 
  • ارسلان زارع با بیان اینکه در روند شیوع بیماری کرونا در گیلان ، بخش خدمات بیشترین آسیب را دیده تصریح کرد : تلاش می شود این بخش بیش از دیگر بخش‌ها از تسهیلات حمایتی و کم بهره دولت برخوردار شود.
 
  • وی از مجموعه واحدهای تولیدی ، خدماتی و صنعتی استان که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند خواست تا هرچه سریعتر در سامانه کارا ثبت نام کنند.
 
  • استاندار گیلان همچنین از برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژها، بازارچه ها و اماکن صنفی منسجم استان از امروز خبر داد و افزود : تمامی مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان نیز از این پس برای برپایی نمازهای جماعت گشوده می شود اما برای برپایی نمازهای جمعه همچنان دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع بودن این مراسم، پابرجاست.
 
  • ارسلان زارع در ادامه با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوا و استقبال عموم شهروندان و گردشگران استان از طرح های سالم سازی دریا تصریح کرد : در این طرح ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا استان خدمات ارائه می شود.
 
  • وی با گرامیداشت 14 و 15 خرداد، هرگونه تصمیم گیری نهایی در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت این 2 روز را مستلزم ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا دانست و افزود : در شرایط فعلی می توان سی و یکمین سالگرد رحلت جانگداز امام راحل در شهرستان‌های سفید برگزار کرد و در رشت نیز می توان یک مراسم محوری در مصلا یا میدان شهدای ذهاب برگزار کنیم.
 
  • استاندار گیلان همچنین اطلاع رسانی مستمر و آموزش همگانی در خصوص راه های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را در روند عادی شدن شرایط بهداشتی و ایجاد ثبات در استان ضروری دانست و اضافه کرد : عملکرد رسانه ی ملی و دیگر رسانه های مجازی و مکتوب استان در این زمینه بسیار کارساز بود، بطوریکه طبق نظرسنجی های دولت بیش از 80 درصد مردم در روند شیوع بیماری کرونا به اطلاعات و اخبار منتشره از رسانه ی ملی اعتماد داشته اند. 
 
  • آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده از بحران کرونا در استان را تشریح کرد و گفت : تاکنون889 واحد از حدود هزار و 200 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی درخواست کننده، حائز شرایط دریافت تسهیلات کم بهره شده اند و  روند بررسی تقاضاها ادامه دارد.
 
در پایان  آقایان قاسم نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری، اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رضی رئیس دانشگاه گیلان، فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، سرهنگ توشه ، جانشین سپاه قدس ،  سرهنگ فلاح کریمی معاون پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی گیلان و حیدری مدیرکل امور اجتماعی استانداری نظرات خود را در خصوص نحوه بهره گیری از ظرفیت‌ رسانه ها به ویژه فضای مجازی برای آموزش و تنویر افکار عمومی ، جلوگیری از تهاجم تبلیغاتی رسانه های بیگانه، راه های مطلوب برپایی ویژه برنامه های سالگرد رحلت امام ( ره) و قیام 15 خرداد ، کاهش آسیب‌ها و جرم‌های اجتماعی ، ارتقاء عملکرد طرح های سالم سازی دریا، نحوه بازگشایی و برگزاری امتحانات مدارس و دانشگاه‌ ها ارائه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار