کد خبر: ۸۵۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 30 May 2020

اعزام بالگرد برای نجات خانم کوهنورد در ارتفاعات دربند

تابناک/رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: تیم امداد هوایی موفق شد پس از هفت ساعت عملیات، یک خانم کوهنورد ۳۴ ساله را که در ارتفاعات دربند (شمال پایتخت) سقوط و به شدت مصدوم شده بود، به بیمارستان میلاد تهران منتقل کند.

حسن فراهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط این کوهنورد در ارتفاعات کوهستان دربند (منطقه تابلو بوتان) و مصدومیت وی به علت پارگی طناب و سقوط از ارتفاع، بلافاصله دو تیم عملیاتی جست‌ و جو و نجات به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن امدادگران مشخص شد کوهنورد مذکور دچار آسیب دیدگی شدید (مولتی تروما) شده و پس از اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و مراقبت های پزشکی توسط تیم اعزامی به محل امن منتقل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس از حدود هفت ساعت عملیات در شرایط سخت و صعب‌العبور، به سرعت تیم امداد هوایی با پشتیبانی تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران اعزام و مصدوم را به بیمارستان میلاد تهران انتقال دادند.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار