کد خبر: ۸۵۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 29 May 2020
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه ویروس کرونا سبب شد تا توجه نسبت به‌حق و توحید بیشتر شود، گفت: همدلی و همیاری مردم در دوران کرونا، نمونه‌ای از آموزش حس مسئولیت انسانی در مکتب اهل‌بیت (ع) است.
همیاری مردم در دوران کرونا برگرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در دیدار با ائمه جماعات، دبیران کانون‌های طلاب و روحانیون هلال‌احمر استان گیلان با تقدیر از اقدامات روحانیون استان در دوران کرونا، اظهار کرد: این قشر در همراهی با کادر درمانی و همچنین در مراحل تغسیل و تدفین درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا، بسیار تلاش کردند.

وی با بیان اینکه روحانیون در طول مدت زندگی خود باوجود فعالیت تدریس، تبلیغ و امامت جماعت، اما جزو کم‌درآمدترین قشر هستند، افزود: متأسفانه بااین‌وجود، عده‌ای با شیطنت به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تقدیر و تشکر از توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب به قشر روحانی، تصریح کرد: گیلان در امر تدفین و تغسیل درگذشتگان کرونا از استان‌های پیشتاز بوده که این اقدام مجاهدانه جای تشکر و سپاس فراوان دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه اقدامات جمعیت هلال‌احمر در سطح جهانی ارزشمند است، بیان کرد: این جمعیت، برای تحقق کرامت، صلح جهانی و کمک‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هلال‌احمر شامل بخش‌های مهارتی، حمایتی، هدایتی و مشارکتی است، گفت: زمانی که آمار و نتایج اقدامات هلال‌احمر به عموم منتقل شود، موردحمایت مردم قرارگرفته و سبب افزایش اعضای مردمی این سازمان می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر رویش اعضای جمعیت هلال‌احمر گیلان، گفت: اینکه زنان نیز به‌عنوان قشر تأثیرگذار جامعه در فعالیت‌های هلال‌احمر مشارکت داده شدند، اقدام ارزشمندی است.

رمضانی با بیان اینکه هلال‌احمر در بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله حضور فعال دارد، افزود: باید موانع پیش روی کارها نیز شناسایی شوند تا فعالیت‌ها به بهترین شکل انجام شود.

وی به گله‌مندی رهبر معظم انقلاب از عدم پیشرفت مناسب در حوزه عدالت اشاره کرد و گفت: عدالت، موضوعی عملیاتی است و فقط نباید حرف زده شود بلکه مردم باید به‌صورت محسوس از خدمات مختلف بهره‌مند شوند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به برخی کاستی‌‌ها و محرومیت‌ها در گیلان، تصریح کرد: ما نباید منطقه‌ای که آب آشامیدنی ندارد، داشته باشیم؛ باید بدانیم که کارهای زیادی انجام پذیرفته ولی کارهای زیادتری باقی‌مانده که باید انجام شود.

رمضانی با تأکید بر توسعه خدمات اجتماعی در استان، بیان کرد: نمایندگان منتخب مردم گیلان در مجلس باید نسبت به زیرساخت‌ و ظرفیت‌های استان توجه ویژه داشته باشند.

به گفته نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، استان گیلان ازلحاظ منابع انسانی و منابع طبیعی بسیار غنی است و نه‌تنها در بسیاری از بخش‌ها می‌تواند خودکفا شود حتی می‌تواند استان‌های دیگر را پوشش دهد.

وی با اشاره به همدلی مثال‌زدنی مردم ایران در بحران کرونا ازجمله تولید ماسک در منازل و ضدعفونی امکان توسط مردم، بیان کرد: نمونه موج همدلی، همیاری و مواسات مردم ایران را نمی‌توانید حتی دریکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی پیدا کنید.

رمضانی با اشاره به اینکه امام جماعت باید در مسائل دینی به‌روز باشد، گفت: امروز پای منبرها افراد تحصیل‌کرده نشسته‌اند و واعظ باید در مسائل مختلف آگاهی داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه نباید هیچ‌وقت خود را بالاتر از دیگران ببینیم، تصریح کرد: سردار سلیمانی نمونه‌ای از تواضع و ازخودگذشتگی بود که جمعیت 25 میلیون نفری در تشییع پیکرش این فضایل را اثبات کرد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا سبب قرنطینه چهار میلیارد نفر در جهان شد، افزود: ویروس‌ها در جامعه بشری نیاز به تحلیل دارد و تهدید‌های این‌چنینی را باید به فرصت تبدیل کنیم.

رمضانی معتقد است که ویروس کرونا سبب شد تا توجه نسبت به‌حق و توحید بیشتر شده و یک همگرایی و مسؤولیت‌پذیری بین ادیان مختلف ایجاد شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای ترس از کرونا را به وجود آوردند که عواقب و آثار منفی زیادی به‌جای گذاشته است، اظهار کرد: متأسفانه ویروس‌هایی مانند فقر جهانی و فاصله‌ گرفتن از دین بدتر از کرونا، جامعه بشری را از هم جدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار