کد خبر: ۸۵۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 28 May 2020

کشاورزان صومعه سرایی ۱۵میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

تابناک/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت: باحمایت های دولت از بخش کشاورزی از سال گذشته تاکنون ۱۵میلیاردتومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده است.

احمد پادیاب روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بخش عمده مزارع استان شالیزار است، از نشا بیش از ۸۰ درصد مزارع به صورت مکانیزه خبر داد و افزود: امسال باوجود ۸۷۵ ماشین نشا فعال و ۴۰  واحد بانک نشا ۲۳هزار هکتار از اراضی بصورت مکانیزه نشا شده که خود کمک خوبی به ارتقا وضعیت کشاورزان و اراضی است.
پادیاب با اشاره به اینکه مکانیزاسیون نقش موثری در کاهش هزینه تولید و ضایعات برنج دارد، افزود: با پایان نشا برنج در ۲۸هزار هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا، وجین ۲۰درصد مزارع هم به انجام رسیده است.
وی در ادامه افزود: از اراضی زراعی موجود ۷۵هزار تن برنج محلی ازنوع هاشمی وعلی کاظمی استحصال می شود که ارقام پرمحصول درصد کمی ازشالیزارها را شامل می شود.
پادیاب در ادامه افزود: همچنین تا کنون ۴ هزار و ۸۰۰تن کود تاکنون توزیع شده است.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و با دارابودن ۲۸۰ آب بندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار