کد خبر: ۸۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 30 August 2015

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در فصل کشاورزی امسال با مدیریت بخش آب و همکاری خوب هواشناسی و رسانه ها در انعکاس اخبار و پیش بینی ها ، بهره لازم در کاهش خسارات وارده برده شد.
[استاندارگیلان: مدیریت خوبی برای کاهش خسارات در فصل کشاورزی امسال انجام شد]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از سامانه رادار هواشناسی استان گیلان در بندرکیاشهر بیان داشت: طی دو سال گذشته سختی های بسیاری را درخصوص تامین آب کشاورزی متحمل شدیم.
وی افزود: یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به گیلان؛ یکپارچه سازی 50 هزار از اراضی کشاورزی استان برای مدیریت بخش آب بود که اقدامات اجرایی آن آغاز شد.
استاندار گیلان داشتن اطلاعات و آمار از حوزه های مختلف را در دنیا بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: روزی قدرت های برتر کسانی بودند که قدرت نظامی و اقتصادی قوی داشتند ولی امروزه یکی از شاخص ها برای موفقیت دولت ها در توسعه پایدار، غنی شدن در بحث اطلاعات، آمار و پیش بینی ها می باشد.
استاندار گیلان به شکل گرفتن نهضت گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: با بهره گیری از این فرصت، آستانه اشرفیه را به عنوان یکی از شهرستان های سبز معرفی خواهیم کرد.
نجفی همچنین به تحول صورت گرفته در نظام سلامت، آب و راه روستایی در این دولت اشاره و اضافه کرد: این تحولات از افتخارات نظام است و باتوجه به اینکه در برخی از شاخص ها از میانگین کشوری عقب هستیم، باید در جهت ارتقای این بخش ها تلاش شود.
سامانه پیشرفته رادار هواشناسی گیلان با هدف افزایش دقت پیش بینی های کوتاه مدت و ارتقای سامانه هشدار سریع پدیده های جوی شمال و شمال غرب کشور در مرکز کاوش های جوی و رادار هواشناسی بندر کیاشهر به بهره برداری رسید.
برای راه اندازی این سامانه یکصد میلیارد ریال هزینه شده است.
این رادار هواشناسی قابلیت استخراج 40 محصول کاربردی نظیر تعیین نوع پدیده باران، برف، تگرگ، انواع ناپایداری ها و چینش باد، مطالعات آب شناسی و هیدرولوژیکی دارد. همچنین از رادار و تصاویر رادار هواشناسی در زمینه های مختلف پژوهشی نظیر مطالعات کاربردی، پایه هواشناسی، فیزیک ابر، دریا، دینامیک و سینوپتیک، مطالعات پایه آب شناسی و تعدیل آب و هوا استفاده می شود.
همچنین با حضور استاندار گیلان در آستانه اشرفیه، آسفالت 18 کیلومتر راه روستایی و پروژه دوربرگردان نیاکو با 9 میلیارد ریال هزینه و مخزن 3000 مترمکعبی آب شرب کیاشهر با 21 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
آسفالت 18 کیلومتر راه روستایی و پروژه دوربرگردان نیاکو با 9 میلیارد ریال هزینه و مخزن 3000 مترمکعبی آب شرب کیاشهر با 21 میلیارد ریال هزینه نیز به بهره برداری رسید.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار