کد خبر: ۸۵۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 27 May 2020

پنجمین نشست اعضای انجمن عکاسی کانون گیلان برخط برگزارشد

تابناک/اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان «برخط» نشست برپاکردند.

 انجمن عکاسی کانون تشکلی‌ عضو محوراست که با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و بهره‌گیری اعضای نوجوان از فرصت‌های هم‌نشینی با صاحب‌نظران صورت‌می‌گیرد و معرفی استعدادهای نوجوان این حوزه به جامعه، ازدیگر اولویت‌های دست‌اندرکاران برگزاری این انجمن به‌شمارمی‌رود.

برهمین اساس نیز پنجمین جلسه اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان پذیرای «علی خوش‌جام»، عکاس، طراح گرافیک و کارشناس هنری این مجموعه‌ی فرهنگی بود و میهمان این نشست  مجازی از «بایدها و نبایدهای هنر عکاسی» برای حاضران سخن‌گفت.

خوش‌جام طی این نشست که عصر روز سه‌شنبه، ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹ و با همراهی بیش از ۵۰ عضو انجمن برگزارشد، به ارایه‌ی تعاریفی از عکاسی و تبیین دیدگاه‌های پیشگامان این هنر پرداخت و عکاسی را زبانی گویا و جهانی توصیف‌کرد.

عضو انجمن عکاسان ایران هم‌چنین، از اهمیت نگاه عکاس، زاویه دید، سرعت‌عمل و افق‌های ذهنی وی سخن ‌به‌میان‌آورد و تفکر عمیق و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف و تحقق آرزوها را لازم و ضروری دانست.

دیگربخش سخنان میهمان برنامه، به آشناسازی هرچه بیش‌تر اعضا با گونه‌های مختلف عکاسی و معرفی منابع مناسب به حاضران اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که توجه هم‌زمان به آموختن و تقویت شاعرانگی می‌تواند به ارتقای توان‌مندی‌های یک هنرمند کمک‌کند، افزود: ابزار واقعی یک عکاس، نگاهی خلاقانه‌ای است که به پیرامون خود دارد و تمرین تجربه نیز دراین مسیر نقشی سازنده ایفامی‌کند.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران، به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و هم‌چنین، نقد و بررسی آثار عکاسی اعضا، ازدیگر اولویت‌های میهمان برنامه بود و وی درپایان از اعضای نوجوان کانون پرورش فکری برای مطالعه، تمرین، پرهیز از سطحی‌نگری و بهره‌گیری از راهنمایی‌های مربیان کانون قدردانی‌کرد.

برپایه این گزارش، سیده مریم حسینی، نماینده انجمن عکاسی کانون استان گیلان از عوامل اجرایی این نشست مجازی بود که ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، به تبیین و تشریح اهداف و برنامه‌های انجمن پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار