کد خبر: ۸۵۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 26 May 2020

 

از ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر جمعیت رسمی بیکار حدود یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقد آموزش عالی و حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند.
 
                                                   چه تعدادی از بیکاران مدرک دانشگاهی دارند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مطابق آمار اطلاعات شاخص‌های عمده بازار کار در سال ۹۸، از ۸۳ میلیون و ۱۵۸ هزار نفر حدود ۶۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر در سن کار و حدود ۲۱ میلیون و ۴۹۲ هزار نفر جمعیت کمتر از ۱۵ سال هستند. همچنین از ۶۱ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر جمعیت در سن کار حدود ۲۷ میلیون و ۱۶۷ هزار نفر را جمعیت فعال و ۳۴ هزار و ۴۹۹ هزار نفر را جمعیت غیرفعال تشکیل می‌دهد. بر اساس این گزارش از ۲۷ میلیون و و ۱۶۷ هزار نفر جمعیت فعال حدود ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شاغل و ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکار هستند.

به علاوه از جمعیت ۲۴ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر شاغل حدود ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار نفر دارای تحصیلات عالی و ۱۸ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر فاقد آموزش عالی هستند که از جمعیت ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر بیکار (۷/ ۱۰ درصد) حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی (۸ /۱۶ درصد) و یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقدآموزش عالی (۵/ ۸ درصد) هستند.

البته این آمارها، میزان آمارهای رسمی است. در حالی که آمارهای رسمی حکایت از بیکاری ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفری دارد که آمارهای غیررسمی میزان این آمار را بسیار بیشتر می‌داند و کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که میزان آمارهای بیکاری به روز نیست؛ چراکه بخش زیادی از کارگرانی که بیکار هستند در لیست بیمه و هیچ سازمان و نهاد مشخصی دادهای شناسایی ارائه نکرده‌اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار