کد خبر: ۸۵۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 26 May 2020

 

در این گزارش به مروری بر بدترین و ناایمن‌ترین رمزهای عبور در حساب‌های کاربری اینترنتی خواهیم پرداخت.
 
                                                   بدترین گذرواژه‌های ممکن برای حساب‌های کاربری


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این روزها که هر لحظه خبری از گوشه و کنار جهان مبنی بر حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری رایانه و گوشی هوشمند نظیر ای‌میل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به گوش می‌رسد، کاربران باید درباره افزایش امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود دقت بیشتری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهند.

بسیاری از متخصصان امنیت سایبری بر این باورند که بسیاری از کاربرانی که گرفتار حملات سایبری و نفوذ به حریم شخصی و اطلاعات رایانه‌شان می‌شوند، از گذرواژه‌ و رمزعبورهای ناایمن و نادرستی استفاده می‌کنند که به هکرها این امکان را می‌دهد تا براحتی و بدون هیچ گونه زحمتی، رمز عبور قربانیان موردنظر را حدس زده و به اطلاعات خصوصی‌شان دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری همواره بر این باورند کاربرانی که به سادگی در معرض هک و نفود هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته اند، از کلمات عبور و گذرواژه‌های بسیار ساده، ابتدایی و قابل حدسی استفاده کرده‌اند.

این گزارش که در مجله فوربس آمده است، به مرور مختصری بر مجموعه کلمات عبور و گذرواژه‌هایی که از امنیت سایبری بسیار پایین و ضعیفی برخوردارند، می‌پردازد که در زیر فهرست برخی از این رمزهای عبور ناایمن ذکر شده است:

۱۲۳۴

۱۲۳۴۵۶۷۸۹

۱۱۱۱

QWERTY

iloveyou

admin

۶۶۶۶۶۶

abc۱۲۳

monkey

dubsmash

test

۶۵۴۳۲۱

aa۱۲۳۴۵۶

password۱

football

sunshine

princess

charlie

donald

Welcome

Starwars

Dragon

Hello

Freedom

whatever

superman

نام کاربر

نام خانوادگی کاربر

نام همسر کاربر

تاریخ تولد کاربر

عدم تغییر رمزعبور پیشنهادی از سوی سرویس مربوطه

به عقیده کارشناسان، یک ترفند کاربردی و مفید دیگری که می‌تواند به امنیت گذرواژه حساب‌های کاربری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های کاربری گوشی و رایانه شما کمک کند، بهره‌گیری از سمبل‌ها و حروف غیر الفبایی همچون %، $، *، @ است.

در هر صورت، کاربران با در نظر گرفتن موارد فوق، باید رمز عبوری را انتخاب کنند که بتوانند آن را به راحتی به خاطر آورند و در ضمن، در هیچ جایی جز ذهن خود، آن‌ها را یادداشت نکرده و برای هیچ کس نیز آن را به زبان نیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار