کد خبر: ۸۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 26 May 2020

۲ وزیر احمدی نژاد برای کرسی نایب رئیسی مجلس خیز برداشتند

تابناک/نتایج نشست‌های فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم حاکی از داوطلبی چهار نفر برای تصدی ریاست و حدود ۹ نفر برای نایب رئیسی است.

منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای منتهی به آغاز دورِ جدید پارلمان کشور، نشست‌های مختلفی در جهت ارائه برنامه‌های پیشِ‌رو برگزار کردند که یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسات، تعیین داوطلبان تصدی جایگاه هیئت رئیسه بوده است.

بر اساس آیین نامه داخلی پارلمان، نخستین نشست رسمی نمایندگان دوره جدید را هیئت رئیسه سنی اداره خواهد کرد و سپس با انجام رأی گیری، هیئت رئیسه سال اول تعیین خواهد شد.

گفته می‌شود، پنجشنبه گذشته منتخبان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای ارائه برنامه‌های نامزدهای ریاست و نائب رئیسی نشستی داشته‌اند. همچنین بر اساس اخبار به دست آمده، تاکنون محمد باقر قالیباف، حمید رضا حاجی بابایی، سید مصطفی آقا میرسلیم و فریدون عباسی چهار نفر داوطلب ریاست مجلس هستند و در نایب رئیسی پارلمان هم حدود ۹ نفر نامزد شده‌اند.

در میان نامزدهای نایب رئیسی، بعضی تجربه امور اجرایی در وزارتخانه‌ها و سفارت‌ها و برخی هم سابقه حضور در ادوار مجلس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. از میان این افراد می‌توان به محمد مهدی زاهدی، الیاس نادران، سید رضا تقوی، علی نیکزاد، علیرضا منادی، فرهنگی، محمدرضا میرتاج‌الدینی هم اشاره کرد که هر کدام داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار