کد خبر: ۸۵۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 25 May 2020

کشفیات چوب جنگلی قاچاق در خلخال افزایش یافت

تابناک/ فرمانده انتظامی خلخال گفت: میزان کشفیات مربوط به قاچاق چوب‌آلات جنگلی و صنعتی در بهار امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی دارد.

سرهنگ سیدهادی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح ممنوعیت ۱۰ ساله برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور ، افزایش غیرمتتظره قیمت چوب در بازار و افزایش میل قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی جنگلی به استفاده از راه‌های ارتباطی این شهرستان برای عبور محوله‌های قاچاق موجب افزایش قاچاق محموله‌های چوب جنگلی و صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲ محوله ۲.۵ تنی و ۹.۵ تنی چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان کشف شده ، اظهارداشت: امروز نیز ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای خلخال موفق به شناسایی و توقیف یک محموله چوب جنگلی قاچاق ۱۰ تنی شدند.

وی از تشدید مبارزه با کالای قاچاق و احتکار از زمان شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: در ابن رابطه تاکنون چندین متهم قاچاق کالا از جمله شکر و اقلام  ضروری و مایحتاج عمومی مردم نیز با تشکیل پرونده مقدماتی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی خلخال از کشف محموله ۲ تنی گندم بارگیری شده از این شهرستان به مقصد استان گیلان خبر داد و گفت: گندم مکشوفه از سوی ماموران پلیس مبارزه با کالای این فرماندهی در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال قرار گرفت و پرونده قاچاق گندم نیز به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه خروج گندم از مبادی خروجی راه‌های ارتباطی این شهرستان به سایر استان‌های کشور ممنوع است، اظهارداشت: هرگونه جابجایی و خروج گندم از شهرستان خلخال حتی در حجم پایین نیازمند داشتن مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی است.

صباح‌الدین برزگر ، شهردار خلخال نیز از ممنوعیت قطع درختان در باغ‌های حریم و محدوده  این شهر خبر داد و گفت: قطع هر نوع درخت حتی درختان سقوط کرده بر اثر تندباد تنها با دریافت مجوز از واحد فضای سبز شهرداری برای باغداران امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار